تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

افزایش سرسام آور این کالای اساسی در بازار| علت گرانی چیست؟

نرخ هر‌کیلو پنیر سنتی به ۱۶۶ هزار تومان و هر کیلو پنیر سفید به ۷۰ هزار تومان رسید.
کد خبر: ۳۶۵۲۷

افزایش سرسام آور قیمت پنیر در بازار

پنیر از ابتدای امسال تا ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است. بعد از افزایش قیمت شیر در تیرماه امسال، کارخانه‌های لبنی قیمت محصولات غیرحمایتی خود را متناسب با این افزایش قیمت بالا بردند و انواع پنیر‌های صبحانه نیز با این موج افزایش قیمت، بین ۲۵ تا ۳۵ درصد بسته به برند و نوع پنیر، گران شدند.

نرخ فروش پنیر سفید نسبتا چرب پگاه با وزن ۴۵۰ گرم که از پرفروش‌ترین پنیرهاست و قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر همتایان خود دارد هم‌اکنون به ۲۴.۵۰۰ تومان رسیده است، اما برآورد دیگر پنیر‌های ساده صبحانه نشان می‌دهد قیمت هر کیلو پنیر سفید که ساده‌ترین پنیر مورد استفاده خانوارهاست، از ۵۲.۵۰۰ تومان در اردیبهشت امسال با رشدی ۲۰ هزار تومانی به ۷۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت در برخی برند‌ها تابستان امسال و بعد از اعلام افزایش قیمت شیر خام اعمال شد. کاله از شرکت‌هایی بود که تغییرات قیمت محصولات تولید خود را از مردادماه اعمال کرد و به‌طور مثال پنیر‌های معروف خامه‌ای ویلی این شرکت ۴ تا ۶ هزار تومان گران شدند. پنیر ویلی ۲۰۰ گرمی که ۱۴.۵۰۰ تومان بود از مردادماه ۱۷.۹۰۰ تومان قیمت خورد و همین پنیر در وزن ۳۵۰ گرم از ۲۲.۵۰۰ به ۲۸.۵۰۰ رسید.


پنیر‌های ۳۰۰ گرمی فتا دوشه برند هراز هم که در فروردین امسال ۱۶ هزار تومان قیمت داشتند، یک‌ماه بعد ۱۸ هزار تومانی شدند و حالا قیمتشان به ۲۱ هزار تومان رسیده است.

پنیر‌های سنتی مثل پنیر لیقوان و تبریز هم در ۶‌ماه گذشته قیمتشان بالاتر رفته است. هر کیلو از این پنیر‌ها که از انواع پاستوریزه گران‌قیمت‌تر هستند تا بهار امسال ۱۳۳ هزار تومان قیمت داشت، اما حالا برآورد قیمت این نوع پنیر‌ها نشان می‌دهد قیمت هر کیلو از آن‌ها به ۱۶۶ هزار تومان رسیده است.

قوطی‌های ۷۵۰ گرمی پنیر سالار لیقوان ظرف ۶‌ماه گذشته از ۹۹.۵۰۰ تومان به ۱۲۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز