تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

پیش‌بینی قیمت بیت کوین و اتریوم تا سال ۲۰۲۲

سعید صنیع پور - کارشناس حوزه سرمایه‌گذاری رمزارزها
کد خبر: ۳۶۵۵۲

پیش‌بینی قیمت بیت کوین و اتریوم تا سال ۲۰۲۲

روز‌های پایانی سال ۲۰۲۱ را پشت سر می‌گذاریم و بر اساس عمده اخبار تأثیرگذار از قبیل رد یا تصویب صندوق‌های قابل معامله (etf)، تیپرینگ (Tapering)، دادگاه ریپل (Ripple) و... پیش‌بینی می‌شود، در روز‌های پایانی سال شاهد تأثیر قابل توجه در بازار رمز ارز‌ها باشیم. به جز از اخبار یا اتفاقات ناگهانی، پیش‌بینی می‌شود، در روز‌های باقیمانده فعالان بازار ارز‌های دیجیتال منتظر خبر خیلی خاصی نباشند. همچنین اگر نگاه تاریخی به رمز ارز‌ها داشته باشیم، ماه دسامبر غالباً برای ارز‌های دیجیتال ماه خوبی نبوده است.

صنیع-پور


بیت کوین (Bitcoin) و اتریوم (Ethereum) ارز‌های دیجیتال مطرح بازار هستند که از نظر ماهیتی این دو رمز ارز با یکدیگر متفاوت هستند. بیت کوین در حال حاضر بیشتر به عنوان یک دارایی ضد تورمی و برای حفظ ارزش بین سرمایه‌گذاران به کار می‌رود و از این جهت برخی بیت کوین را با طلا مقایسه می‌کنند. در حالی که اتریوم یک پلتفرم قرارداد‌های هوشمند است که پیش‌بینی می‌شود، نقش تعیین‌کننده در آینده صنعت بلاک چین داشته باشد و طبعاً آینده رمز ارز شبکه اتریوم یعنی اتر (Ether) متأثر از توفیق یا عدم توفیق این پلتفرم است که در میانه راه توسعه قرار دارد.


از لحاظ فنی در مقاطعی احتمال پیشی گرفتن ارزش بازار اتریوم از بیت کوین مورد توقع تحلیلگران بازار رمز ارز‌ها بوده است که در مقطع حاضر هم برخی تحلیلگران چنین پیش‌بینی‌هایی دارند، اما شخصاً احتمال وقوع چنین موضوعی را در آینده نزدیک نمی‌بینم. در آینده چنان که رمز ارز اتریوم موفق به دستیابی به اهداف عمده نقشه راه خود و مخصوصاً پیاده‌سازی موفق اتریوم ۲ (۲ Ethereum) شود، چنین احتمالی دور از ذهن نخواهد بود. در بازار اصطلاحاً پیشی گرفتن ارزش بازار اتر از بیت کوین را فلیپینینگ (flipping) میگویند.

همان گونه که در ابتدای یادداشت اشاره کردیم، در ماه دسامبر، روز‌های پایانی سال ۲۰۲۱ به سر می‌بریم و با توجه به اینکه برآیند آخرین اخبار تأثیرگذار مانند جلسه فدرال رزرو در مورد تپرینگ و تعویق افتادن اعلام نتیجه بررسی تعدادی از پروپوزال‌های ETF چندان مثبت نبوده‌اند، لذا احتمال اصلاح یا ریزش شدید در روز‌های آتی دور از ذهن نیست، البته شخصاً هنوز قرائنی که حاکی به وارد شدن به ترند نزولی (bearish market) باشد را نمی‌بینیم.

در مورد بیت کوین برخی تحلیلگران و فعالان حوزه سرمایه‌گذاری معتقدند که پتانسیل جایگزینی به جای طلا را دارد و دلایل متعددی برای این موضوع ذکر می‌کنند، اما با توجه به ماهیت پلتفرم اتریوم و کاربری‌های رمز ارز آن در مورد اتر فعلاً چنین تحلیلی (حداقل به صورت گسترده) وجود ندارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز