تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
اخبار اقتصادی|پرمعامله‌ ترین رمز ارزهای سال ۲۰۲۱ کدامند؟

پرمعامله‌ ترین رمز ارزهای سال ۲۰۲۱ کدامند؟

اخیرا معاملات ارزهای دیجیتال به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد تبدیل شده، اما از آنجا که نوسانات در این بازار زیاد است، ریسک‌ها نیز افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۶۶۱۹

پرمعامله‌ ترین رمز ارزهای سال ۲۰۲۱ کدامند؟

 اخیرا معاملات ارزهای دیجیتال به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد تبدیل شده، اما از آنجا که نوسانات در این بازار زیاد است، ریسک‌ها نیز افزایش یافته است. با این حال، با توجه به پتانسیل رشد قابل توجه بازار، استراتژی‌های موثر دیگری برای کسب سود از طریق رمزارزها وجود دارد. 

در ادامه، فهرستی از سودآورترین رمزارزها که احتمالا همچنان در سال ۲۰۲۲ بازدهی بیشتری به همراه خواهند داشت، ارائه شده است:

پولکادات (DOT)

ارزش بازار: بیش از ۲۸میلیارد دلار

رمزارزها ممکن است از هر تعداد بلاکچینی استفاده کنند. پولکادات (و رمزارز هم‌نام آن) قصد دارد با ایجاد یک شبکه ارز دیجیتال که بلاکچین‌های مختلف را به هم متصل می‌کند، آنها را با هم ادغام کند تا بتوانند با هم کار کنند.  این ادغام ممکن است نحوه مدیریت ارزهای دیجیتال را تغییر دهد و همچنین از زمان راه‌‌اندازی پولکادات در سال ۲۰۲۰، باعث رشد چشمگیر آن شده است. بین سپتامبر ۲۰۲۰ و سپتامبر ۲۰۲۱، قیمت آن ۸۷۲درصد افزایش یافته و از ۲.۹۳دلار به ۲۵.۶۱دلار رسیده است.

بیت‌کوین (BTC)

ارزش بازار: بیش از ۸۲۱میلیارد دلار

بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد و توانست عنوان اولین رمزارز را از آن خود کند. قیمت بیت‌کوین با شهرت آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. پنج سال پیش، بیت‌کوین با قیمت ۵۰۰دلار قابل خرید بود اما قیمت آن در حال حاضر به بیش از ۴۶هزار دلار رسیده که افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

اتریوم (ETH)

ارزش بازار: بیش از ۳۵۳میلیارد دلار

هم از نظر یک ارز دیجیتال و هم یک پلتفرم بلاکچین، اتریوم به دلیل کاربردهای بالقوه، مانند قراردادهای هوشمند و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، مورد علاقه توسعه‌دهندگان برنامه است. اتریوم نیز رشد قابل توجهی تجربه کرده است. قیمت آن تنها در طول پنج سال، از ۱۱دلار به حدود ۳هزار دلار رسید که رشد ۲۷هزار درصدی نشان می‌دهد.

دوج‌کوین (DOGE)

ارزش بازار: بیش از ۲۶میلیارد دلار

به لطف افراد مشهور و میلیاردرهایی مانند ایلان ماسک، بحث دوج‌کوین اخیرا بسیار داغ شده است. دوج‌کوین که در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک شوخی ایجاد شد، به لطف یک انجمن اختصاصی و میم‌های خلاقانه، به یک رمزارز برجسته تبدیل شد. 

بر خلاف بسیاری از رمزارزهای دیگر مانند بیت‌کوین، هیچ محدودیتی در تعداد دوج‌کوین‌هایی که می‌توان ایجاد کرد وجود ندارد که باعث می‌شود با افزایش عرضه، این رمزارز در معرض افت قیمت قرار گیرد. قیمت دوج‌کوین در سال ۲۰۱۷، ۰.۰۰۰۲دلار بود. تا تاریخ ۳۰سپتامبر ۲۰۲۱، قیمت آن به ۰.۲۰دلار رسید که حاکی از رشد ۱۰۱هزار و ۸۰۰درصدی است.

تتر (USDT)

ارزش بازار: بیش از ۶۸ میلیارد دلار

برخلاف برخی از سایر انواع ارزهای دیجیتال، تتر یک استیبل کوین است؛ به این معنی که توسط ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو پشتیبانی می‌شود و به طور پیش‌فرض، ارزشی برابر با یکی از آنها را حفظ می‌کند.

از نظر تئوری، این بدان معنا است که تتر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال از ثبات بیشتری برخوردار بوده و سرمایه‌گذارانی که نسبت به نوسانات شدید سایر سکه‌ها محتاط هستند، از آن حمایت می‌کنند.

کاردانو(ADA)

ارزش بازار: بیش از ۶۷ میلیارد دلار

کاردانو به دلیل استقبال از اعتبارسنجی اثبات سهام مورد توجه قرار گرفته است. این روش با حذف جنبه رقابتی و حل مشکل تایید تراکنش موجود در پلتفرم‌هایی مانند بیت‌کوین، زمان تراکنش را تسریع کرده و همچنین مصرف انرژی و تاثیرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد.

کاردانو همچنین عملکردی مانند اتریوم دارد تا قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را فعال کند که در این زمینه، توسط ADA ، کوین بومی آن پشتیبانی می‌شود. توکن کاردانو در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بزرگ، رشد نسبتا کمی را تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۷، قیمت این رمزارز ۰.۰۲دلار بود و تا ۳۰سپتامبر ۲۰۲۱ به ۲.۱۰دلار رسید که رشد بیش از ۱۰هزار و ۵۰۰درصدی این رمزارز را نشان می‌دهد.

بایننس کوین (BNB)

ارزش بازار: بیش از ۶۴ میلیارد دلار

بایننس کوین شکلی از ارز دیجیتال است که می‌توان از آن برای معامله و پرداخت هزینه در بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز در جهان، استفاده کرد. در زمان عرضه آن در سال ۲۰۱۷، بایننس کوین صرفا معاملات را در پلتفرم صرافی بایننس تسهیل کرده بود. اما امروزه می‌توان از آن برای مبادله، فرآیند پرداخت و حتی رزرو مقدمات سفر استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با دیگر اشکال ارز دیجیتال مانند اتریوم یا بیت‌کوین مبادله کرد.

قیمت این رمزارز در سال ۲۰۱۷ تنها ۰.۱۰دلار بود و تا تاریخ ۳۰سپتامبر ۲۰۲۱ به بیش از ۳۸۲دلار افزایش یافت که رشد بیش از ۳۸۲هزار درصدی نشان می‌دهد.

ریپل (XRP)

ارزش بازار: بیش از ۴۴ میلیارد دلار

ریپل می‌تواند به منظور تسهیل مبادلات انواع ارزهای مختلف، از جمله ارزهای فیات و سایر ارزهای دیجیتال بزرگ، مورد استفاده قرار گیرد.

 در ابتدای سال ۲۰۱۷، قیمت ریپل ۰.۰۰۶دلار بود و تا سپتامبر ۲۰۲۱ به ۰.۹۴دلار رسید که معادل رشد بیش از ۱۵هزار و ۷۰۰درصد است.

سولانا (SOL)

ارزش بازار: بیش از ۴۱ میلیارد دلار

سولانا برای کمک به استفاده از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، برنامه‌های غیرمتمرکزDApps) ) و قراردادهای هوشمند توسعه یافته است. این رمزارز از مکانیزم‌های ترکیبی منحصربه‌فرد اثبات سهام و اثبات تاریخچه استفاده می‌کند که به پردازش سریع و ایمن تراکنش‌ها کمک می‌کند.

قیمت SOL که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، از ۰.۷۷ دلار آمریکا شروع شد و تا آگوست ۲۰۲۱، به حدود ۱۴۰دلار افزایش یافت که رشد حدود ۱۸هزار درصدی نشان می‌دهد.

یواس‌دی کوین (USDC)

ارزش بازار: بیش از ۳۱ میلیارد دلار

مانند تتر، یواس‌دی کوین نیز یک استیبل‌کوین است به این معنی که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و ارزش هر واحد از آن، برابر با یک دلار است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز