تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن فقط تا ۱۵ دی ماه

ساخت مسکن به صورت سالانه توسط دولت برای اقشار مختلف جامعه در نظر گرفته می‌شود که ممکن است در طرح‌های مختلف به سمع و نظر مردم برسد. اما در حال حاضر طرح نهضت ملی مسکن از بهترین طرح‌های ساخت مسکن است که برای افراد خاص جامعه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۳۶۶۲۷

مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن فقط تا ۱۵ دی ماه

 طبق اعلام سخنگوی  وزارت راه و شهرسازی، افرادی که در این طرح ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند. تا پیش از این مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن فقط تا ۱۵ آذر عنوان شده بود. 

افراد واجد شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن

در این طرح که تقریباً از ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است تا به الان در حدود ۱ میلیون نفر ثبت نام کرده‌اند و چه بسا بسیاری از علاقه‌مندان این فرصت را از دست داده‌اند که برای این منظور زمان بیشتری برای ثبت نام به آنها داده شده است که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تا این اتفاق می‌تواند تا روز ۱۵ دی رخ دهد. اما شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد چه افراد واجد شرایط برای این طرح چه کسانی هستند که ما در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

 

· مردان مجردی که بالای ۴۵ سال دارند.

· مردان مجرد که دارای بیماری خاص هستند.

· خانم‌هایی که بالای ۳۵ سال دارند.

· افرادی که دارای معلولیت با سن بالای ۲۰ سال هستند.

· افراد نخبه.

افرادی که صاحب مسکن هستند نیز می‌توانند اقدام کنند

در حال حاضر در طرح نهضت ملی مسکن، فقط افرادی می‌توانند ثبت نام کنند که در ابتدای مقاله به آنها اشاره کرده‌ایم. اما خبر خوش اینجاست که با تصویب هیأت وزیران، در این طرح می‌توان موارد دیگری را نیز جایگزین کرد. در واقع وزارت راه و شهرسازی به تفکیک شهر یا افراد خانوار و همچنین دهک‌های درآمدی، می‌تواند اجازه ثبت نام به برخی از خانواده‌هایی که از قبل سابقه‌ی مالکیت مسکن داشتند نیز بدهد. برای نمونه کسانی که تحت پوشش بعضی از نمادهای حمایتی هستند و دهک اول تا سوم قرار دارند و ضمناً دارای سه فرزند یا بیشتر هستند در اولویت طرح نهضت ملی مسکن قرار خواهند گرفت.

گفتنی است که تا قبل از این طرح (از ابتدای فروردین)، افرادی که صاحب مسکن بوده‌ و خانه به نام‌شان بوده است، حق ثبت نام در این طرح را نداشته‌اند که با اصلاحیه‌ای که در حال حاضر صادر شده است، می‌توانند اقدام کنند.

شروط استفاده از طرح نهضت ملی مسکن

تا قبل از اصلاح شرایط ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن، افراد باید ۴ شرط را در نظر می‌گرفتند که در حال حاضر این شروط به ۲ شرط تقلیل پیدا کرده است. ابتدا اینکه سابقه سکونت در شهرها ۵ سال نخواهد بود، مخصوصاً اینکه اگر افراد از شهرهای با جمعیت زیاد (شهرهای بزرگ) به شهرهای کوچک‌تر نقل مکان کنند که در این صورت سابقه سکونت نهایتاً ۲ الی ۳ سال خواهد بود.

شرط دوم نیز به سابقه مالکیت باز می‌گردد که از حداقل ۱۶ سال به ۵ سال کاهش پیدا کرده است. بنابراین در حال حاضر افراد زیادی می‌توانند در صورت تأمین اراضی در شهر و روستاها، در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کنند.

نحوه ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن

حال که با شرایط این طرح به طور کامل آشنا شده‌اید و با تمدید زمان ثبت نام تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰، برای اینکه بتوانید در این طرح ثبت نام کنید، می‌توانید به آدرس saman.mrud.ir مراجه نمایید. با وارد شدن در این سایت با راهنمای کاملی از نحوه ثبت نام مواجه خواهید شد که به راحتی می‌توانید مراحل ثبت نام را بدون کوچکترین مشکلی پیش ببرید. گفتنی است که در صورت مشکل نیز کافی است که با استفاده از شماره تماس‌های قرار داده شده، با مشاوران سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ارتباط برقرار کنید.

 

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز