تهران ۶.۹۹° كمينه ۶.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵

مسدود کردن راه‌ و قطع برق برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد طی بارش های اخیر

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش‌های اخیر خساراتی را به بخش‌های مختلف در سطح این استان وارد کرده است.
کد خبر: ۳۶۶۸۲

مسدود کردن راه‌ و قطع برق برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد طی بارش های اخیر

 مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش‌های اخیر خساراتی را به بخش‌های مختلف در سطح این استان وارد کرده است.

"محمد محمدی" افزود: قبل از وارد شدن سامانه بارشی و به موقع هشدار‌های لازم به مردم استان داده شد و با کلیه دستگاه‌های ستاد پیشگیری از بحران استان مکاتبه انجام شد و از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر خساراتی را به بخش‌های مختلف در سطح استان وارد کرده، اما این خسارات بالا نبوده، اظهارکرد: خوشبختانه تاکنون این بارش‌ها تلفات انسانی در پی نداشته اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این بارش‌ها موجب آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در سطح استان شد، خاطرنشان کرد: همچننی بعلت بارش برف و بران راه ارتباطی ۲۰۰ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد قطع شد که با تلاش راهداران استان راه اکثر این روستا‌ها بازگشایی شد و ۳۰ روستای دیگر باقی مانده که بازگشایی خواهند شد.

محمدی تصریح کرد: در پی بارش سنگین برف در برخی مناطق استان برق ۶۰ روستای استان در شهرستانهیا بویراحمد، مارگون و دنا قطع شد که با تلاش نیرو‌های شرکت برق استان اکثر روستا‌ها برق دار شدند و تنها تعدادی باقی مانده که نیرو‌ها در حال تلاش برای وصل کردن برق این روستا‌ها هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان لنده به علت بارش شددی باران (تا ساعت ۶:۳۰ دقیقه روز شنبه ۳۲۹ میلیمتر بارندگی در شهرستان لنده گزارش شد) یک دستگاه خودرو را سیل برد که البته راننده این خودرو بصورت معجزه آسایی نجات پیدا کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون راه‌های اصلی استان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد، اما محور در حال ساخت "پاتاوه- دهدشت" که مردم از آن استفاده می‌کردند، در پی بارش‌های سیل آسا مسدود است و امکان تردد از این محور وجود ندارد.

محمدی ضمن تشکر از اطلاع رسانی رسانه‌ها و صدا و سیما برای پیشگیری از حوادث و سوانح ناشی از این سامانه بارشی بیان کرد: این سامانه بارش تا فردا چهارشنبه یکم دی ماه ۱۴۰۰ در جو استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز