تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

پیش‌بینی قیمت خودرو|خودرو دی ماه ارزان می‌شود؟

خودرو‌های داخلی در بازار گران شدند. این در حالی است که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و مردم توان خرید خودرو‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان را هم ندارد. آیا خودرو در هفته اول دی ارزان‌تر می‌شود؟
کد خبر: ۳۶۸۱۷

پیش‌بینی قیمت خودرو|خودرو دی ماه ارزان می‌شود؟

 بازار خودرو دوباره راکد شده است. با افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو‌های داخلی، خودرو‌های خارجی هم گران شد.

هر چند فاطمی امین، وزیر صمت وعده داده سال آینده تولید خودرو ۵۰ درصد زیاد می‌شود، اما فعالان بازار می‌گویند با بسته شدن پرونده واردات خودرو اتفاق مثبتی در این بازار رخ نمی‌دهد.

قیمت خودرو‌های ایرانی چقدر شد؟


بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته اخیر قیمت‌ها روندی صعودی داشتند و در روز چهارشنبه (اول دی ماه ۱۴۰۰) خودرو‌ها گران شدند. قیمت پراید ۱۱۱ در بازار به نرخ ۱۸۵ میلیون تومان درحال معامله است. پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۶۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودرو تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ به نرخ ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

در همین مورد رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو کرج به تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو راکد است. خرید و فروش رونق ندارد. افزایش قیمت خودرو در هفته اول دی ماه معنایی ندارد و پیش‌بینی می‌شود خودرو در این بازه زمانی دیگر گران نشود.


حمید کریمی توضیح داد: مردم منتظر ارزانی خودرو‌ها هستند. تا زمانی که روند قیمت خودرو‌ها پرنوسان باشد، خرید و فروش خودرو هم متوقف می‌شود.

او ادامه داد: واردات خودرو عملا قفل است. حتی در این بازه زمانی نمایشگاه‌داران نیز توان خرید خودرو را ندارند. عده‌ای از مردم هم منتظر نتیجه مذاکرات هستند. برخی دیگر با دامن زدن به شایعات اختلال به بازار وارد می‌کنند.

بازار خودرو رونق می‌گیرد


در حالی روند خرید و فروش خودرو‌های ایرانی و خارجی متوقف شده است که فیروز نادری، یک نمایشگاه‌دار خودرو می‌گوید: با توجه به افزایش قیمت خودرو در آستانه عید نوروز بازار رونق می‌گیرد. خودرو‌های ایرانی از یک ماه گذشته تاکنون روند افزایشی را حفظ کرده‌اند.

پیش‌تر سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو به باشگاه خبرنگاران گفته بود: بعید است تا پایان امسال افزایش قیمت در خودرو داشته باشیم.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز