تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵

اگر مدام تشنه هستید این مطلب را بخوانید

اگر معده دچار خشکی شود همین خشکی به دهان تسری پیدا می‌کند و شخص مدام تشنه است و عطش دارد، هر چه آب می‌خورد عطشش فروکش نمی‌کند.
کد خبر: ۳۶۸۱۸

اگر مدام تشنه هستید این مطلب را بخوانید

 اگر معده دچار خشکی شود همین خشکی به دهان تسری پیدا می‌کند و شخص مدام تشنه است و عطش دارد، هر چه آب می‌خورد عطشش فروکش نمی‌کند و اتفاقاً تمایل به مصرف خوردنی‌های خشک و خشکبار دارند که شرایط او را بد و بدتر می‌کند.

باز هم اولین قدم در درمان خشکی معده پرهیز از شرایطی است که خشکی را افزایش می‌دهد مانند آفتاب زیاد، استرس و مصرف خوراکی‌هایی مانند نمک، ادویه‌های تند مانند فلفل، سرکه، سرخ‌کردنی‌ها، پسته، فندق، و مانند آن‌ها است.

مشکل این افراد با نوشیدن آب حل نمی‌شود. باید خوردنی‌هایی مصرف کنند که مزاج رطوبتی داشته باشند به‌طوری که رطوبت در معده باقی بماند. مثلاً مصرف شیر، دوغ، و ماست به این افراد توصیه می‌شود.

خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی مثل انار، شربت انار، ماءالشعیر که به‌صورت خانگی و سنتی تهیه می‌شود به بدن رطوبت می‌دهد. روغن‌هایی مثل بنفشه و روغن بادام شیرین رطوبت خوبی دارند و می‌توانند به‌صورت موضعی روی منطقه معده ماساژ داده شوند و در موارد شدید توصیه به خوردن این روغن‌ها نیز می‌شود.

به‌طور مثال افراد با معده خشک می‌توانند یک قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین یا روغن بنفشه خوراکی را هر ۸ ساعت یا دوازده ساعت یک‌بار بخورند و این روغن به معده نفوذ می‌کند و رطوبت آن را بالا می‌برد و احساس عطش شدید را از بین می‌برد. استحمام با روغن‌مالی و مرطوبت کننده نیز برای این افراد بسیار توصیه می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز