تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

حکم جدید وزیر کشور چیست؟

وزیر کشور گفت: مسئله مبتلابه کنونی کشور شرایط خشکسالی، تنش آبی و پدیده فرونشست است.
کد خبر: ۳۶۹۱۱

حکم جدید وزیر کشور چیست؟

 وزیر کشور و نائب رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور در پیامی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله گفت: مسئله مبتلابه کنونی کشور شرایط خشکسالی، تنش آبی و پدیده فرونشست است.

در متن پیام دکتر وحیدی وزیر کشور به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی آمده است:

"پنجم دی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی، به عنوان "روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" نامگذاری شده است. شعار امسال "همکاری همه جانبه دستگاههای اجرائی ملی و محلی با مردم برای کاهش ریسک بلایا" می باشد.

سازمان مدیریت بحران کشور که با هدف ارتقای توانمندی جامعه در امور پیش بینی و پیشگیری، کاهش خطر و آسیب پذیری، پاسخ موثر در برابر مخاطرات طبیعی، حوادث و بحران ها فعالیت می کند، با درک اهمیت نقش مردم در کاهش خطر حوادث، دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی در مدیریت بحران را با همکاری و همفکری نمایندگان سمن ها و موسسات علمی تخصصی ذیربط تدوین نموده است.

در کنار حوادث طبیعی متعدد که همه ساله در جای جای کشور رخ می دهد، مسئله مبتلابه کنونی کشور شرایط خشکسالی، تنش آبی و پدیده فرونشست می باشد. افزایش روزافزون بهره برداری از آب های زیرزمینی، می تواند به نشست و یا فروریزش سطح زمین منجر شود که متاسفانه سرشتی بازگشت ناپذیر دارند و به سختی می توان آنها را کند و مهار نمود که اصلاح روش های مدیریت منابع آب و تغییر روش های آبیاری را نیاز دارد.

سازگاری و همزیستی کلیدی ترین مفهوم در مواجهه با شرایط کم آبی است. یعنی باید شرایط اقلیمی ایران را مبنای هرگونه راهبرد، برنامه و اقدام در بهره برداری از منابع آب قرار داد. کاهش باران و تاثیر آن بر کاهش ذخیره آبی، ایران را در وضعیت تنش آبی قرار داده است؛ بنابراین سازگاری با کم آبی یک ضرورت است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در بخش دیگری از این پیام امده است: اینجانب با گرامی داشت یاد و خاطره درگذشتگان حادثه زلزله بم برخود لازم می دانم از زحمات همه همکاران عضو ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سطوح ملی، استان ها و شهرستان ها و همیاری های مردم عزیز و شریف ایران سپاسگزاری نموده و امید دارم در سایه تلاش و همدلی در ساختن کشوری ایمن بیش از پیش موفق باشیم."

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز