تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵

در هفته دوم دی ماه روند افزایشی قیمت خودرو ادامه‌دار است؟

نوسان قیمت دلار بازار خودرو را دست خوش تغییر کرد. در روزهای اخیر قیمت برخی خودروهای داخلی نوسان افزایشی پیدا کرده است.
کد خبر: ۳۷۱۹۳

 نوسان قیمت خودروهای داخلی باعث شده خریداران از بازار عقب‌نشینی کنند. هر چند در سایت‌های فروش قیمت خودروهای ایرانی اندکی با افزایش همراه است اما این به معنای آن نیست که خودرو با همان قیمت فروخته شده است.

قیمت خودروهای ایرانی چند؟


بررسی‌ها نشان می‌دهد خودروهای ایرانی در روز چهارشنبه (۹ دی ماه ۱۴۰۰) اندکی نوسان افزایشی داشته است. به عنوان نمونه پژو ۲۰۶ تیپ دو با افزایش سه میلیونی به قیمت ۲۷۵ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز در قیمت ۳۱۵ میلیون در بازار موجود است.

خودروی پراید ۱۱۱ با نرخ ۱۸۶ میلیون تومان درحال معامله است. پراید ۱۳۱ نیز با به نرخ ۱۶۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو کرج با اشاره به پیش‌بینی خود درباره روند بازار گفت: خرید و فروش خودرو فعلا محدود است و مثل سال‌های گذشته روان نیست. بازار خودرو همچنان راکد است. پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در هفته دوم دی ماه تغییر چندانی نداشته باشد.

حمید کریمی  توضیح داد: در شرایط فعلی مردم منتظر نتیجه مذاکرات هستند. با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم اما هنوز در بازار خودرو رونقی را مشاهده نمی‌کنیم.

بازار خودرو شب عید رونق می‌گیرد


بازار خودرو در ایران در حالی راکد است که صنوف دیگر نیز از این وضعیت چندان دل خوشی ندارند. در سال‌های گذشته در ماه‌های پایانی سال بازار خودرو با رونق همراه بود. این در حالی است که رکود نه تنها در صنف خودرو بلکه در صنعت ساخت و ساز و دیگر صنایع نیز همگیر شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج با اشاره به وضعیت بازار خودرو در آستانه نوروز گفت: روند بازار خودرو در شب عید به حجم معاملات در این ماه ارتباط دارد. باید دید در این ماه حجم معاملات چقدر افزایش پیدا می‌کند؟

کریمی بیان کرد: نوسان در بازار خودرو نوسان هر چه کمتر باشد رونق زودتر به بازار برمی‌گردد و مردم به راحتی می‌توانند خودرو مورد نظر خود را بخرند.

پیش‌تر کریمی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج گفته بود: مردم منتظر ارزانی خودروها هستند. تا زمانی که روند قیمت خودروها پرنوسان باشد، خرید و فروش خودرو هم متوقف می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز