تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹

پنج خاصیت بی‌نظیر فلفل سیاه برای سلامتی مو

ما معمولا از فلفل سیاه به عنوان چاشنی تند در غذا‌ها استفاده می‌کنیم. طعم تند فلفل سیاه آن را به یک جزء جدا نشدنی از سبزی‌جات و همچنین غذا‌های لذیذ غیر گیاهی تبدیل می‌کند. با این حال بهتر است بدانید این چاشنی پرطرف‌دار دارای خواص فراوان دیگری نیز می‌باشد.
کد خبر: ۳۷۲۶۶

پنج خاصیت بی‌نظیر فلفل سیاه برای سلامتی مو

 ممکن است تعجب آور باشد، اما فواید فلفل سیاه برای مو بسیار زیاد است و این باعث شده است که به طور گسترده‌ای به عنوان یک محصول مراقبت از مو مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به اینکه بسیاری از سالن‌های زیبایی استفاده از محصولات مضر مملو از مواد شیمیایی را برای کمک به بیماری‌های مو توصیه می‌کنند، وقت آن رسیده که کمی هم به گذشته نگاه کنید و به درمان‌های خانگی طبیعی و ارگانیک شامل فلفل سیاه فکر کنید.

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه از فلفل سیاه برای رشد مو استفاده کنید، این بخش ممکن است برای شما مناسب باشد. ما فهرستی را برای شما تهیه کرده‌ایم که به طور مختصر فواید سلامتی مختلف فلفل سیاه برای مو و اینکه چگونه کاربرد آن می‌تواند به شما در مدیریت بیماری‌های مختلف پوست سر و مو کمک کند را توضیح می‌دهد.

به مبارزه با شوره سر کمک می‌کند: به دلایل مختلفی ممکن است به شوره سر مبتلا شوید. روغن پوست سر، آلودگی یا حتی عرق می‌تواند منجر به پوسته پوسته شدن پوست سر شود، اما فلفل سیاه می‌تواند به شما در مبارزه باشوره سر کمک کند ویتامین سی موجود در فلفل سیاه می‌تواند به شما در تمیز کردن پوست سر و خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست سر کمک کند. شما به سادگی می‌توانید مقداری پودر فلفل سیاه را در روغن بکر اضافه کنید و عمیقاً روی پوست سر خود ماساژ دهید تا مطمئن شوید که ریشه و نوک مو به خوبی پوشانده شده است. حدود یک ساعت آن را نگه دارید و سپس مو‌های خود را با آب سرد بشویید.

به مهار ریزش مو کمک می‌کند: ریزش مو یکی از مشکلات اصلی در بزرگسالان است که هیچ درمان واحدی برای همه مناسب نیست. با این حال، فلفل سیاه قطعا ارزش امتحان کردن را دارد اگر هر نوع عفونتی را در پوست سر خود تجربه می‌کنید، خواص ضد باکتریایی فلفل سیاه می‌تواند به مبارزه با عفونت‌های پوست سر کمک کند. علاوه بر این، ویتامین سی موجود در فلفل سیاه می‌تواند به مبارزه با نازک شدن و شکستگی مو کمک کند
از سفید شدن زودرس مو‌ها جلوگیری می‌کند: فلفل سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند به شما در مبارزه با علائم سفیدی مو کمک کند. یک درمان خانگی ساده شامل کشک و فلفل سیاه برای مو شامل مخلوط کردن حدود ۳ قاشق غذاخوری کشک با یک قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه است. اکنون مخلوط را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید و پس از یک ساعت با استفاده از شامپوی بدون مواد شیمیایی آن را بشویید. کشک رطوبت لازم را به پوست سر شما می‌رساند و آنتی اکسیدان‌ها به جلوگیری از سفید شدن مو کمک می‌کنند.

رشد مو را تسهیل می‌کند:روغن زیتون و فلفل سیاه برای فواید مو با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست و می‌تواند برای رشد مو‌های شما معجزه کند. روغن زیتون فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و هنگامی که با فلفل سیاه جفت می‌شود، یک محرک قوی برای رشد مو دریافت می‌کنید که پتانسیل مبارزه با عفونت‌ها را دارد و به طور موثر رشد مو را تسهیل می‌کند. اگر به این فکر میکنید که چگونه از فلفل سیاه برای رشد مو استفاده کنید، مراحل زیر را دنبال کنید: روغن زیتون و فلفل سیاه برای مو را می‌توان با مخلوط کردن یک قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه با دو قاشق روغن زیتون و نگهداری مخلوط به مدت حدود دو هفته آماده کرد. بعد از ۲ هفته روغن زیتون را آبکش کرده و روی پوست سر خود ماساژ دهید. آن را حدود ۳۰ دقیقه نگه دارید و سپس مو‌های خود را آب سرد بشویید.
پوست سر را تمیز می‌کند: آیا شاهد پوسته پوسته شدن یا تمیز نشدن پوست سر هستید؟ فلفل سیاه همراه با آبلیمومی‌تواند یک پاک کننده عالی پوست سر باشد که در عین حال که رطوبت را دست نخورده نگه می‌دارد، تمام آلودگی‌ها را از بین می‌برد. لیمو با فلفل سیاه برای مو را می‌توانید با مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه با دو قاشق غذاخوری آب لیمو و به‌خوبی روی پوست سرتان آماده کنید. اگر از مشکلات مربوط به نوک مو رنج می‌برید، روی نوک مو تأکید ویژه‌ای داشته باشید. ماسک مو را حدود ۱۵ دقیقه نگه دارید و سپس مو‌های خود را به صورت سرد بشویید.
اگر فلفل سیاه را به عنوان راه حلی برای مشکلات پوست سر یا مو‌های خود در نظر می‌گیرید، به شدت توصیه می‌شود که فلفل سیاه ارگانیک را انتخاب کنید، زیرا این فلفل بدون استفاده از مواد شیمیایی و آفت کش‌های مضر رشد می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز