تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

رکوردشکنی فروش خودرو‌های برقی در دانمارک

فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبرید در دانمارک رکورد شکست.
کد خبر: ۳۷۴۲۲

رکوردشکنی فروش خودرو‌های برقی در دانمارک

 به گفته انجمن واردکنندگان خودرو دانمارک (DBI)، این خودرو‌ها در ماه گذشته از خودرو‌های بنزینی و دیزلی فراتر رفتند.

۱۰۲۷۴ دستگاه خودروی برقی یا پلاگین هیبرید در ماه دسامبر فروخته شد که ۵۷.۸ درصد از کل فروش خودرو در کشور را تشکیل می‌دهد.

«مدز رورویگ»، مدیرعامل DBI گفت: «خودرو‌های سبز در ماه دسامبر در سالی که فروش خودرو‌های سبز بسیار بهتر از آن چیزی بود که انتظارش می‌رفت، فوق‌العاده بود. فروش خودرو‌های برقی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۵ درصد افزایش یافته است، در حالی که خودرو‌های پلاگین هیبرید بیش از ۱۲۰ درصد رشد داشته‌اند. با این حال، ما انتظار داریم که نسبت پلاگین هیبرید‌ها در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد، زیرا مالیات بر این خودرو‌های خاص افزایش یافته است.»

او ادامه داد: «متاسفانه همه‌گیری کووید-۱۹ منجر به کمبود جهانی قطعات شد که به‌طور کلی تولید خودرو را کاهش داد و باعث طولانی‌تر شدن زمان تحویل خودرو‌های جدید برای خریداران خودرو در دانمارکی شد.

شکی نیست که اگر به راحتی می‌توانستیم خودرو‌ها را به خانه برسانیم، فروش خودرو بیشتر می‌شد. با این حال، رکوردشکنی فروش یک مشکل را برجسته کرده است: «کمبود ایستگاه‌های شارژ.»

رورویگ افزود: «استقرار ایستگاه‌های شارژ جدید به تدریج سرعت خود را افزایش داده است، اما هنوز نمی‌تواند با پیشرفت خودرو‌های برقی فروخته شده همراهی کند. در کریسمس، ما دوباره دیدیم که افزایش خودرو‌های شارژی بسیار جلوتر از راه‌اندازی شبکه شارژ است. در شلوغ‌ترین روز‌های سفر، رانندگان برقی مجبور بودند در صف‌های طولانی در ایستگاه‌های شارژ منتظر بمانند. این پایدار نیست و بسیاری از مصرف‌کنندگان را از انتخاب یک خودروی الکتریکی بازمی‌دارد.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز