تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

فوری: نان کوپنی شد| فروش نان با کارت نان

رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید: حذف ارز ۴۲۰۰تومانی در دو مرحله انجام می‌شود و به جای یارانه نان، بن کارت ویژه‌ای توزیع می‌شود و مردم نان را به همان قیمت یارانه‌ای دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۳۷۷۳۳

فوری: نان کوپنی شد| فروش نان با کارت نان

مسعود میرکاظمی، دیروز پس از نشست با اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اعلام کرد: قرار شد کارگروهی از کمیسیون تلفیق بودجه برای بررسی ابعاد گسترده این طرح تشکیل شود تا با کمک دستگاه‌های مختلف و سازمان برنامه‌وبودجه به سؤالات نمایندگان به شکل دقیق‌تر و جزئی‌تر در جلساتی مجزا از کمیسیون تلفیق بودجه پاسخ داده شود و در نهایت جمع‌بندی آن در این کمیسیون ارائه شود تا نمایندگان در جریان قرار بگیرند.

او گفت: با توزیع بن‌کارت، یارانه نان به نانوا پرداخت می‌شود و افراد نان را به همان قیمت قبل خریداری می‌کنند. به‌گفته او، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هنوز در حال آماده‌سازی‌ زیرساخت اجرای این طرح هستند. او افزود: فعلا بحث حذف ارز ترجیحی نهاده‌ها مطرح است و موضوع حذف ارز تخصیصی به گندم و دارو برای مرحله دوم قرار داده شده است.


همزمان رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس هم گفت: دولت برای حذف ارز ترجیحی باید برنامه‌ای مکتوب به مجلس ارائه کند. او تأکید کرد: در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس، دولت رسما اعلام کرد سال آینده ارز ترجیحی نداریم.


رحیم زارع افزود: دولت سال آینده ۲۵۰هزار میلیارد تومان برای یارانه و بن‌کارت در ازای حذف ارز ترجیحی اعتبار گذاشته است که در سه ماه اول سال آینده، یارانه به‌صورت نقدی و بعد از آن با بن‌کارت و کارت‌های الکترونیک پرداخت می‌شود.

او گفت: البته برخی نمایندگان مجلس هنوز درخصوص حذف ارز ترجیحی قانع نشده‌اند لذا همچنان در حال بررسی سازوکار این مسئله در کمیسیون تلفیق هستیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز