تهران ۶.۹۹° كمينه ۵.۷۹°  بیشینه ۶.۹۹°
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

تصمیم عجیب کمپانی سونی/ پلی‌استیشن ۴ جایگزین پی‌اس۵ می‌شود؟

شرکت سونی به دلیل فروش بالای پی‌اس۵ اکنون دچار کمبود این کنسول بازی شده است. این شرکت در نظر دارد تا پی‌اس۴ بیشتری تولید کند تا کمبود نسل جدید این کنسول‌های بازی را جبران کند.
کد خبر: ۳۷۷۹۷

تصمیم عجیب کمپانی سونی/ پلی‌استیشن ۴ جایگزین پی‌اس۵ می‌شود؟

شرکت سونی به دلیل فروش بالای پی‌اس۵ اکنون دچار کمبود این کنسول بازی شده است. این شرکت در نظر دارد تا پی‌اس۴ بیشتری تولید کند تا کمبود نسل جدید این کنسول‌های بازی را جبران کند. دلیل مشکل تولید پی‌اس۵  کمبود ریز تراشه‌های پیشرفته سخت افزاری هستند که در ساخت این دستگاه‌ها به کار می‌روند. در تولید هر دستگاه پی‌اس۵ تعداد زیادی از این تراشه‌ها مورد نیاز است که به دلیل شیوع بیماری کرونا ساخت این ریز تراشه‌ها دشوار شده است.

کنسول پی‌اس۴ ریز تراشه‌های کمتری نیاز دارد و فشاری که کمبود پی‌اس۵  بر شرکت سونی وارد کرده است را کمتر می‌کند. سونی قصد دارد در طول سال ۲۰۲۲ یک میلیون دستگاه پی‌اس۴ جدید بر اساس نیاز موجود تولید کند.

سونی قصد داشت در اواخر سال ۲۰۲۱ مونتاژ پی‌اس۴ را متوقف کند. جیم رایان، مدیر عامل بازی‌های سونی  گذار سریع از پی‌اس۴ به پی‌اس۵ را هدف خود قرار داده بود. اما شیوع کرونا سرعت تولید نسل جدید پلی استیشن را پایین آورد. بهترین راه حل برای این شرکت تولید بیشتر نسل قبلی این کنسول‌های بازی برای جبران کمبود نسل جدید بود.

پی‌اس۴ هنوز هم پرفروش‌ترین کنسول بازی دنیا است. تا امروز ۱۱۶ میلیون دستگاه از این کنسول به فروش رفته است. اما بر خلاف کمبود  پی‌اس۵، این کنسول سریع‌ترین فروش را در بین کنسول‌های بازی داشته است. همچنین در بسیاری از بازار‌ها از سری ایکس باکس نیز فروش بهتری داشته است.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز