تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳

بارش برف و باران و آبگرفتگی معابر در تهران

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از امروز (۲۴دی‌ماه) وضعیت جوی استان تهران آسمانی نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و برف و آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۳۷۸۱۷

بارش برف و باران و آبگرفتگی معابر در تهرانبر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان، امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ دی‌ماه) با فعالیت سامانه بارشی آسمانی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات در نیمه جنوبی همراه با بارش باران، در نواحی شمالی بارش باران و برف و در ارتفاعات بارش برف و کولاک مورد انتظار است.

طی این مدت در بعضی ساعات مه و کاهش دید، گاهی وزش تندباد موقتی و وقوع رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به دلیل بارندگی متوسط تا شدید در بعضی ساعت‌ها آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به‌ویژه در نیمه شمالی استان مورد انتظار است.

روز‌های یکشنبه و دوشنبه (۲۶ و ۲۷دی‌ماه) آسمان نیمه ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد در بعضی ساعات به‌ویژه در روز دوشنبه (۲۷دی‌ماه) همراه با بارش پراکنده باران وبرف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در روز سه شنبه (۲۸دی‌ماه) با گذر موج بارشی، آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و از ساعات شب با افزایش نسبی آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت روند کاهش محسوس دما به‌طور میانگین بین ۶ تا ۱۰ درجه سلسیوس در سطح استان و یخبندان شبانه سطح زمین در بیشتر نواحی به ویژه در صبح سه شنبه (۲۸دی‌ماه) مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه (امین آباد) با دمای ۴- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۵دی‌ماه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش باران و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۱ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین برای یکشنبه (۲۶دی‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و گاهی بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۰ و ۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز