تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۶

کارفرمایان صنفی تا ۳۰ دی فرصت ثبت کارتخوان‌ها را دارند

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کارفرمایان صنفی تا پایان دی ماه فرصت دارند نسبت به درخواست غیرفعال سازی، حذف یا ثبت جدید اقدام کنند.
کد خبر: ۳۷۸۲۲

کارفرمایان صنفی تا ۳۰ دی فرصت ثبت کارتخوان‌ها را دارند
اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

بنابر ابلاغیه وزارت امور اقتصادی و دارایی، کارفرمایان صنفی تا پایان دی ماه فرصت دارند تا با مراجعه به درگاه اینترنتی my.tax.gov.ir و مشاهده تمام پذیرنده‌های خود، درخواست غیرفعال سازی، حذف یا ثبت جدید اقدام کنند.

لازم به ذکر است با عنایت به ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی موظف به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی و تناظر بین آن‌ها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی است. لیکن هنوز تعدادی از دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی توسط مودیان مالیاتی تعیین تکلیف نشده و حسب قانون بانک مرکزی می‌بایست نسبت به غیرفعال سازی آن‌ها اقدام کند؛ لذا کارفرمایان صنفی تا پایان دی ماه فرصت دارند تا با مراجعه به درگاه اینترنتی my.tax.gov.ir و از طریق شماره ملی خود لیست تمامی پذیرنده‌های خود را مشاهده کنند. سپس امکان اتصال هر پذیرنده به پرونده مالیاتی متناظر، درخواست غیر فعال سازی پذیرنده، حذف ثبت نام اضافی ایجاد شده توسط بانک مرکزی و یا ایجاد فعالیت جدید متناسب با پذیرنده اقدام کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز