تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با «معاصر» هشدار داد:

بورس در فریبنده ترین حالت ممکن| سهامداران سرمایه جدیدی را وارد بازار نکنند

یک کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه درباره شرایط کنونی بازار سرمایه گفت: کارشناس بازار سرمایه بازار سرمایه در یک حالت نوسانی به صورت ثابت و در یک نمودار سینوسی که فقط شاخص را در یک محدوده مشخصی نگه می دارد، کنترل می شود.
کد خبر: ۳۷۸۸۶

بورس در فریبنده ترین حالت ممکن| سهامداران سرمایه جدیدی را وارد بازار نکنند

علی عصاری در گفت و گو با «معاصر» افزود: همانطور که مشاهده می کنیم، هیچ گروهی بیش از سه روز مثبت نیست. به طوری که شاهد بودیم هفته گذشته، گروه خودرو هفته خوبی را پشت سر گذاشت؛ اما روز شنبه با صف فروش مواجه بود.
وی ادامه داد: به هیچ وجه تک سهم های شارپی را نمی توانیم در بازاری پیدا کنیم که قبلا سهم های شارپی را می شد در آن پیدا کرد و تک سهم های کوچک و حتی آنهایی که پروژه شده بودند، نیز توانایی عرض اندام در این بازار را ندارند. چون بالاخره تحت تاثیر گروهشان قرار می گیرند و طبیعتا شرایط بازار روی آنها تاثیر خواهد گذاشت.
شرایط بازار بورس بسیار فریبنده و شکننده است
این کارشناس بورس در عین حال در پاسخ به اینکه تا پایان سال بازار سرمایه چه شرایطی را سپری می کند و با توجه به شرایط بی اعتمادی حاکم بر این بازار چگونه می توان اعتماد سرمایه گذاران را نسبت به بورس جلب کرد، تاکید کرد: من چشم اندازی خوبی را برای بازار سرمایه متصور نیستم.
وی هشدار داد: توصیه کاملا صریح و صادقانه به سهامداران این است که به هیچ عنوان سرمایه جدیدی را وارد بازار نکنند تا روند صعودی و مجدد ورود پول به بازار شکل بگیرد.
به گفته این کارشناس، حرکت سینوسی شاخص یا یک حرکت نوسانی کوتاه مدتی که در حال حاضر اتفاق می افتد، همراه با خروج پول است. بنابراین هم اکنون یکی از فریبنده ترین شرایط بازار، شاید مربوط به حال حاضر باشد. هر روز شاهد خروج پول هستیم، اما از شاخص چیز زیادی کسر نمی شود یا شاید اتفاق خاصی در هیچ گروهی نمی افتد.
احتمال شکست دوباره و ریزش های سنگین در بورس
عصاری یادآور شد: یک پول عمده ای وجود دارد که در گروه های مختلف می چرخد، اما از آن طرف پول زیادی از بورس خارج می شود. شرایط خطرناکی برای بازار است و احتمال شکست دوباره و ریزش های سنگین وجود دارد.
وی با بیان اینکه قبلا چنین شرایطی را برای بازار سرمایه متصور نبودم، اما اکنون بازار را شکننده تر از قبل می بینم، ادامه داد: مخصوصا با توجه به شرایط دیروز شنبه، که همه تصور می کنند بازار به یک کف معتبر رسیده، اما به طور مرتب این کف ها را همراه با خروج پول از دست می دهد. این خروج پول برای کلیت بازار سرمایه بسیار ترسناک است.
عصاری خاطرنشان کرد: بنابراین هیچ توصیه ای نسبت به ورود پول به این بازار ندارم. شاید این احتمال وجود داشته باشد که پولی وارد بازار شود از جایی که کسی متصور نیست، اما احتمال آن به شدت کم است. شرایط بازار شکننده است و مردم مراقب سرمایه های خودشان باشند.
وی تاکید کرد: شرایط خوبی را برای بازار سرمایه تا انتهای سال متصور نیستم، البته شاخص به هیچ عنوان نمایانگر بازار نیست. چون شاهد این هستیم که شاخص زیاد تکان نمی خورد اما همه در صف فروش هستند و خروج پول اتفاق می افتد و شاید شاخص بیانگر خوبی در این راستا نباشد.
وی بیان کرد: متاسفانه در بازارها شاخص کل را ملاک عمل قرار می دهند که این یک اجحافی است که در حق بازار سرمایه و سهامداران خرد شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز