تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

تسهیل ازدواج در دستورکار دانشگاه های استان قرار گیرد

استاندار فارس گفت: تشویق و تسهیل ازدواج باید توسط دانشگاه های استان به صورت جدی پیگیری و دستورکار قرار گیرد.
کد خبر: ۳۷۹۰۳

دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه روسای دانشگاه های استان با بیان اینکه ایجاد ساختار برای پیگیری ازدواج دانشجویی در دانشگاه ها باید صورت گیرد، اظهارداشت: مباحث سخت افزاری ترویج ازدواج باید توسط معاونت فرهنگی یا دانشجویی دانشگاه ها پیگیری شود و مباحث نرم افزاری نیز توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان برنامه‌ریزی خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه موضوع مسکن، وام مسکن و تشویق خیرین بزرگوار برای حضور در عرصه ترویج ازدواج باید توسط دانشگاه های استان صورت گیرد، افزود: در تمام فرایند های دانشگاهی باید موضوع تشویق به ازدواج و ترجیح متاهلین لحاظ شود.
وی با بیان اینکه حضور دانشجویان مجرد در طرح جهش تولید مسکن به شرط تاهل در زمان تحویل ممکن شده است، گفت: تسهیلات مختلفی که برای ازدواج دانشجویان فراهم شده است باید توسط روابط عمومی های دانشگاه های‌ استان و رسانه ها اطلاع رسانی شود.
استاندار فارس با اشاره به اینکه میزان حمایت بانک های استان از ازدواج جوانان باید بررسی شود، ادامه داد: برای ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج باید امید به آینده، کارآفرینی و چشم انداز مثبت شغلی برای جوانان تقویت شود و بیان خاطرات اساتید دانشگاه برای دانشجویان به عنوان الگو مورد توجه قرار گیرد.
دکتر ایمانیه با تاکید بر اینکه درس آموزش خانواده در دانشگاه‌ها باید متحول شود، اظهارداشت: این موضوع با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و با کسب مجوز از مسئولین ذیربط صورت گیرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: مراسم ازدواج دانشجویی مشترک دانشگاه های استان باید در تابستان سال آینده با شکوه هرچه تمام برگزار شود و تلاش شود با اطلاع رسانی مناسب و گسترده و تشویق دانشجویان شاهد رشد قابل توجهی نسبت به گذشته شاهد باشیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز