تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

تفاهم نامه تاسیس پارک علم و فناوری کشاورزی در فارس امضا شد

تفاهم نامه چهارجانبه‌ای به منظور تاسیس، راه‌اندازی و راهبری" پارک علم و فناوری کشاورزی" بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، استانداری، پارک علم و فناوری و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس منعقد شد.
کد خبر: ۳۸۱۰۲

تفاهم نامه تاسیس پارک علم و فناوری کشاورزی در فارس امضا شد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه مذکور با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های اصلی این سازمان افزایش ضریب نفوذ علم و دانش در حوزه کشاورزی است، گفت: قرارگرفتن در محیط‌های علمی باعث خرسندی است چرا که دستیابی به مدیریت‌های مطلوب و مناسب‌تر در سطح فعالیت‌های تولیدی از رهگذر علم و دانش محقق می‌شود.
مجتبی دهقان پور با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان فارس پتانسیل‌ها و قابلیت‌های مطلوبی دارد، تصریح کرد: رتبه اول محصولات باغی، رتبه دوم تولیدات زراعی و رتبه چهارم تولیدات دامی در کشور و در مجموع رتبه دوم تامین امنیت غذایی، متعلق به استان فارس است.
وی به تنگنا‌های بخش کشاورزی از جمله تغییرات اقلیمی نیز گریزی زد و افزود: ضریب نفوذ فناوری در بخش کشاورزی ایران حدود ۶ درصد می‌باشد که در مقایسه با کشور‌های پیشرفته در کشاورزی این ضریب پایین است.
دهقان پور با اشاره به اینکه ارتقای بهره وری ودستیابی به کشاورزی پایدار، از رهگذر کشاورزی دانش بنیان امکان پذیر است، اظهار کرد: بر همین اساس باید از تجارب و درس آموخته‌ها استفاده کنیم و یکی از این بستر‌ها پارک علم و فناوری است.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تشکیل اتاق فکر در این سازمان در مدت کوتاه پذیرش مسئولیت خود سخن گفت و افزود: ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها از برنامه‌های پیش رو است چرا که تحول در بخش کشاورزی با توسعه افقی امکان پذیر نیست این امر با توسعه عمودی از رهگذر علمی کردن بخش کشاورزی باید دنبال شود.

تفاهم نامه تاسیس پارک علم و فناوری کشاورزی در فارس، در راستای اهداف و سیاست‌های دولت مردمی در جهت دهی سرمایه‌های اجتماعی به سوی کسب و کار‌های دانش‌بنیان و نیز به منظور گسترش زیرساخت‌های توسعه فناوری و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و توسعه ساختار‌ها و زیربنا‌های لازم برای رشد فعالیت‌های دانایی محور بخش کشاورزی منعقد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز