تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱

دو سناریو برای روند کوتاه مدت قیمت دلار

این دور از مذاکرات نسبتا طولانی شده است و با توجه به حساسیتی که قیمت دلار به این مسئله نشان می‌دهد، می‌توان دو سناریو برای روند قیمتی در کوتاه مدت تصور کرد.
کد خبر: ۳۸۲۷۵

دو سناریو برای روند کوتاه مدت قیمت دلار

قیمت دلار آمریکا در معاملات امروز مسیر صعودی را دنبال کرد و ۲۵۰ تومان بالاتر از عصر روز گذشته قرار گرفت.

افزایش قیمت دلار در معاملات امروز در حالی اتفاق افتاد که سخنگوی وزارت خارجه ایران وضعیت مذاکرات را رو به پیشرفت ارزیابی می‌کند. خطیب‌زاده گفت در یک ماه گذشته مذاکرات پیوسته و آهسته رو به پیشرفت بود و از هر زمان دیگری به توافق نزدیک‌تر هستیم.

اظهارات خطیب‌زاده نشان می‌دهد فضای کلی مذاکرات منفی نیست و اگر قیمت دلار طبق الگوی یکی دو هفته اخیر رفتار کند، انتظار می‌رود به دنبال رشد قیمت امروز، فردا یا پس فردا دوباره قیمت افت کند و مسیر صعودی را ادامه ندهد، اما اگر حساسیت به طولانی شدن مذاکرات از حدی فراتر رود می‌تواند مانند یک نیروی صعودی بر قیمت دلار عمل کند و الگوی هفته‌های اخیر را به هم بزند.

قیمت سکه مرز حساس را از دست داد
بازار طلای جهانی در روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است و قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه روی ۱۸۳۶ دلار قرار داشت.  قیمت طلا امروز مسیر صعودی را پیمود و تا نزدیکی ۱۸۴۵ دلار بالا رفت، اما در عبور از مرز حساس ۱۸۵۰ دلار ناکام ماند و در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه عصر به وقت ایران روی ۱۸۳۸ دلار قرار گرفت.  قیمت سکه تحت تاثیر رشد قیمت دلار و افزایش ابتدای کار قیمت طلای جهانی توانست رقم‌های بالای مرز ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را به ثبت برساند، اما در آخرین ساعات معاملات روی ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان قرار گرفت. حباب قیمتی سکه در این مقطع حدود ۳.۱ درصد به دست می‌آمد که به طرز غیر متعارفی بزرگ یا کوچک نبود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در معاملات امروز افزایش یافت. فضای مثبت مذاکرات قیمت دلار را نسبتا پایدار نگه داشته است. اگر مذاکرات خیلی طولانی شود می‌تواند به عنوان یک نیروی صعودی بر قیمت دلار عمل کند.  قیمت سکه امامی تحت تاثیر رشد قیمت دلار افزایش یافت و رقم‌هایی بالای مرز ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را به ثبت رساند، اما در آخرین ساعت معاملات امروز زیر این مرز قرار گرفت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز