تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

مردم به‌زودی نتایج سفر رئیس‌جمهوری به روسیه را مشاهده می‌کنند

سخنگوی دولت سفر رئیس‌جمهوری به روسیه را همسو با سیاست توسعه متوازن روابط بین‌المللی دولت با کشورهای جهان ارزیابی کرد و گفت: مردم به‌زودی شاهد آثار و نتایج سفر رئیس‌جمهوری به روسیه خواهند بود.
کد خبر: ۳۸۲۹۶

مردم به‌زودی نتایج سفر رئیس‌جمهوری به روسیه را مشاهده می‌کنند

علی بهادری جهرمی امروز (سه‌شنبه، پنجم بهمن‌ماه) در نشست خبری به سفر اخیر رئیس‌جمهوری و برخی وزیران دولت به روسیه اشاره کرد و گفت: سفر رئیس‌جمهوری به روسیه سفر پرباری بود، در این سفر نشست رسمی کاری در کاخ کرملین بدون محدودیت زمانی برگزار شد و احترام متقابل کاملاً در نشست حکمفرما بود.

وی افزود: افزون بر این به دعوت رسمی مجلس دوما نشستی در دوما برگزار شد که با سخنرانی رئیس‌جمهوری همراه بود و دیدار با فعالان علمی در دانشگاه دولتی مسکو، همچنین فعالان اقتصادی روسیه و جوامع دینی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مردم به‌زودی شاهد آثار و نتایج سفر رئیس‌جمهوری به روسیه خواهند بود، تصریح کرد: در این سفر مسائل دوجانبه و چندجانبه در همه حوزه‌ها مطرح شد و توافق‌های گسترده و اشتراکات عمیقی به‌وجود آمد و قراردادهایی نیز در حوزه نفت، راه‌ و بخش ریلی بین دو کشور امضا شد.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: این حجم از نشست‌های کاری، احترام‌های متقابل و برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این بازه زمانی کوتاه به‌نوعی کم‌نظیر بود و تقریباً در همه موضوع‌های اقتصادی و تجاری که محور اصلی مباحث سفر بود، همچنین مسائل سیاسی، علمی و فرهنگی، نظامی و دفاعی بحث و تبادل نظر شد.

وی گفت: در حوزه راه آهن و کریدور توافق‌های بسیار خوبی میان ایران و روسیه اجرایی و عملیاتی شده است و حتی قراردادهایی در این زمینه امضا شد و برخی مسائل نیز در انجام مقدمات برای امضای قرارداد است.

سخنگوی دولت افزود: سیاست و شعار دولت و وعده‌ای که این دولت به مردم داده است نگاه متوازن و متعادل به کشورهای مختلف جهان برای توسعه حوزه تجارت خارجی و روابط بین‌الملل است.

در شرایط جنگ اقتصادی انتشار جزییات قراردادها به صلاح نیست

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره آمار فروش نفت گفت: در شرایط جنگ اقتصادی انتشار جزییات قراردادها و نحوه فروش و استردادها به صلاح نیست. رئیس‌جمهوری بارها تأکید کرد که دولت اجازه نخواهد داد تحریم‌ها مانع فروش نفت و توسعه صادرات شود.

وی با بیان اینکه آمار فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از فروش نفت در وضع قابل قبولی قرار دارد، اظهار کرد: دولت در مسئله تأمین ارز با مشکلی مواجه نیست و برای اطلاع از اینکه فروش نفت وجود دارد یا خیر، خواهش می‌کنم این موضوع از مسئولان مربوطه در دولت سؤال شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز