تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

جوانان ایرانی از تحریم فرصت خلق کردند

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تأکید بر اینکه همه باید در کلاس جهانی عمل کنیم، گفت: تحریم‌ها برای ما تهدید به شمار می‌آید و فشارهای بسیاری بر مردم وارد کرده است، اما جوانان و مجاهدان کشور از این تهدید، فرصت خلق کردند.
کد خبر: ۳۸۳۰۴

جوانان ایرانی از تحریم فرصت خلق کردند

عبدالعلی علی‌عسگری امروز (سه‌شنبه، پنجم بهمن‌ماه) در آیین معرفی پتروشیمی کارون به‌عنوان نخستین شرکت دانش‌بنیان گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس اظهار کرد: امروز یک شرکت بزرگ در کشور به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان معرفی شده که اتفاق تازه و بسیار مهمی است، زیرا شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در کشور، شرکت‌های کوچک و متوسط به شمار می‌آیند.

وی به تولید محصولات دانش‌بنیان و راهبردی در پتروشیمی کارون اشاره کرد و افزود: این فناوری دانش‌بنیان نیست، بلکه یک اقتصاد دانش‌بنیان است. این موضوع نشان‌دهنده این است که در این شرکت تلاش علمی وجود دارد و یک کار تکراری تولیدی پیگیری نمی‌شود. حرکت مجموعه هلدینگ خلیج فارس در این مسیر به اتفاق بزرگی در کشور منجر می‌شود و این آغاز راه است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه حسن این اتفاق این است که این شرکت بزرگ می‌تواند برای آن بخش تحقیقاتی زیست‌بوم به‌وجود آورد، ادامه داد: بنابراین این شرکت بزرگ به‌راحتی حمایت مالی و بازرگانی می‌کند و به‌راحتی خوراک تأمین می‌کند و زیست‌بوم مطلوبی شکل می‌گیرد.

علی‌عسگری با تأکید بر اینکه بی‌شک محصولات متنوع‌تری نیز در این زیست بوم تولید خواهد شد، گفت: حتی در آینده این جایگاه تحقیقاتی می‌تواند به دیگر شرکت‌ها در کشور نیز سرویس دهد، البته این سرویس‌ها متعامل است، یعنی باید از دانشگاه‌ها، سایر شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری استفاده کرد تا بتوان با یک هم‌افزایی قله‌های جدید را فتح کنیم.

وی این حرکت را گامی در جهت اقتصاد مقاومتی، پایداری اقتصاد، کاهش واردات و مقابله با تحریم‌ها عنوان و اظهار کرد: درست است که تحریم‌ها برای ما تهدید است و فشارهای بسیاری بر مردم وارد کرده است، اما جوانان و مجاهدان کشور از این تهدید، فرصت خلق کردند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اظهار امیدواری کرد که همه شرکت‌های گروه هلدینگ خلیج فارس براساس زنجیره ارزش خود به این سمت حرکت کنند که سبب افزایش ثروت، اشتغال و رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

علی‌عسگری تأکید کرد: یکی از جبهه‌هایی که کشور می‌تواند قوی عمل کند و اقتصاد را رشد دهد، حقیقتاً حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است.

وی کسب گواهینامه دانش‌بنیان از سوی پتروشیمی کارون را موفقیتی در کلاس جهانی عنوان کرد و گفت: باید همه در کلاس جهانی عمل کنیم و بتوانیم با محصولات برتر، کیفیت برتر، قیمت مناسب و رقابتی، افزون بر تأمین نیاز بازار داخل، حضور پررنگی در بازارهای جهانی داشته باشیم و در جهت اهداف اقتصادی ملت ایران گام‌های بلندتری برداریم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز