تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲

فوری: حقوق سربازان افزایشی شد

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور افزایش حقوق سربازان را در کاهش فرار از خدمت بسیار مؤثر خواند و گفت: ستاد کل نیرو‌های مسلح پیگیر است تا در بودجه سال آینده دوباره حقوق سربازان افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۳۸۳۰۹

خبر خوش برای سربازان

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ در یک حد قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد. حقوق سربازان از جمله مسائلی است که سال‌هاست بحث بسیاری در مورد آن وجود داشته است. مجلس و دولت قول داده‌اند که حقوق سربازان افزایش پیدا کند.تحقق افزایش حقوق سربازان به تصمیم و اراده دولت بستگی دارد. افزایش حقوق سربازان در کاهش فرار از خدمت بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان افزود: یکی از مشکلاتی که در این خصوص داشتیم حقوق کم سربازان وظیفه بود که عاملی برای فرار از سربازی شده بود چرا که واقعاً با آن حقوق به لحاظ معیشتی در مضیقه بودند.

وی گفت: با پیشنهاد ستاد کل نیرو‌های مسلح و موافقت مجلس خوشبختانه شاهد بودیم که حقوق سربازان در بودجه امسال چند برابر شد و حتی سربازان متأهل تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم حقوق دریافت می‌کنند و البته به نظر ما هنوز این حقوق جای افزایش دارد و بر همین اساس ستاد کل نیرو‌های مسلح پیگیر است که برای سال آینده مجدد حقوق سربازان افزایش یابد و این امر تأثیر خوبی در جلوگیری از فرار از خدمت خواهد داشت.

حجت الاسلام پورخاقان درباره اینکه سازمان قضایی چه نظارتی بر عملکرد کلانتری ها، پاسگاه‌ها و بازداشتگاه‌ها دارد؟ افزود: وظیفه ذاتی داریم از یگان‌های نظامی و انتظامی و پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها بازدید کنیم، اما در راستای حفظ حقوق شهروندی و براساس وظایف شورای حقوق شهروندی و به عنوان عضو این شورا، وظیفه مضاعف هم در این ارتباط داریم.

وی گفت: ابعاد مختلف رسیدگی به بازجویی‌های درون کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و محل نگهداری افرادی که تحت نظرگاه‌ها برای مدت کوتاه بازداشت می‌شوند، تحت نظر ما قرار می‌گیرد و باید استاندارد‌های نگهداری افراد بازداشتی رعایت شود.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور افزود: اگر کمبود‌هایی از این بابت باشد باید خود را به استاندارد‌های مورد نظر برسانند و در این موارد ما بسیار ورود کرده ایم و با پیشنهاد‌های نمایندگان سازمان بسیاری از مشکلات برطرف شده است.

حجت الاسلام پورخاقان درباره برنامه تحولی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح هم گفت: این سازمان از سال ۷۶ در راستای اجرای بند (۵) اصل ۱۵۶ قانون اساسی به سراغ پیشگیری از وقوع جرم رفته که بسیار هم مهم است و ما در راستای آموزش نیرو‌های مسلح هرچه تلاش کنیم تا اینکه جرایم کاهش پیدا کند، باز هم کم است.

وی نیرو‌های مسلح را چشم و چراغ و پشتوانه امنیت هر کشور خواند و افزود: سلامت نیرو‌های مسلح، امنیت و سلامت جامعه را به دنبال دارد و هر چه از وقوع جرم پیشگیری کنیم اثار بالایی دارد و به موازات آن هم برخورد قاطع با جرم و مجرم هم از وقوع جرم پیشگیری خواهد کرد.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور گفت: کارگروهی تشکیل داده ایم تا موضوع‌ها به صورت منطقه‌ای بررسی شود و مسائل را براساس فراوانی آن موضوع بندی می‌کنیم و نظر یگان‌ها را می‌گیریم و در جلسات مشترک به دنبال رفع و کاهش جرایم هستیم.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور در بخش دیگری از سخنانش به ارتباط مستقیم مسئولان سازمان و مردم اشاره کرد و افزود: سه شنبه‌ها دیدار مستقیم با مردم داریم و، چون برخی اوقات مراجعان از شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کردند و به سختی می‌افتادند، مقرر شد هر شخصی به مرکز استان مورد نظر خود مراجعه کند و درخواست دیدار حضوری دهد و ما امکاناتی فراهم کرده ایم تا از طریق ویدیو کنفرانس بتوانیم با افراد از استان مورد نظرشان دیدار کنیم و مشکلات شان رفع شود.

حجت الاسلام پورخاقان گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در راستای حفظ حقوق شهروندی و اجرای قانون اساسی همه تلاش خود را انجام می‌دهد و نیرو‌های مسلح ما پاک‌ترین و سالم‌ترین نیرو‌های مسلح هستند و اگر جرایمی ولو محدود هم رخ دهد ما وظیفه برخورد داریم و اگر کسی شکایتی داشت حتماً ارائه کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز