تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

تاکید استاندار فارس بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران

استاندار فارس بر اهمیت توجه به مسائل و مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران و استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای تکریم آنها تاکید کرد.
کد خبر: ۳۸۳۴۷

تاکید استاندار فارس بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران

دکتر محمد هادی ایمانیه بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت با ارائه چند پیشنهاد، استفاده از همه ظرفیت‌های موجود جهت تکریم خانواده شهدا و ایثارگران و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها را ضروری دانست.
وی با اشاره به لزوم رسیدگی به بحث سلامت پدران و مادران شهدا که سن آنها رو به افزایش است، گفت: مصوباتی جهت بررسی و رفع نیازهای این خانواده‌ها باید اجرایی شود.
مهلت سه ماهه برای مدیریت مجتمع ایثار
وی با اشاره به بازدید از مجتمع ایثار واقع در باغ جنت اظهار داشت: طی بازدیدی که اخیرا از این مجتمع داشتم، نسبت به نحوه اداره آن گلایه‌هایی وجود دارد و مشخص است که از ۹۰ درصد ظرفیت‌های آن استفاده نمی‌شود لذا با توجه به اینکه این شرایط به لحاظ شرعی، قانونی و اخلاقی مناسب نیست طی مهلتی سه ماهه باید نسبت به بهبود شرایط و استفاده ۸۰ درصدی از امکانات این مجتمع اقدام شود و اگر این اتفاق رخ ندهد می‌توان مدیریت را به یک موسسه توانمند دیگر واگذار کرد.
استاندار فارس همچنین از آمبولانس‌های در اختیار خانواده‌های جانبازان انتقاد کرد و خواستار تخصیص اعتبار جهت خرید آمبولانس‌های جدید و همچنین اتوبوس‌های درون‌شهری شد.
وی در ادامه خانه‌دار شدن خانواده ایثارگران را یکی از مهم‌ترین مباحث این قشر عنوان کرد و افزود: برای بحث مسکن با تمام ظرفیت به میدان خواهیم آمد تا پس از چهار سال که طرح جهش ملی مسکن اجرا شد، خانواده ایثارگری بدون خانه نباشد.
بحث اشتغال ایثارگران از دیگر مواردی بود که دکتر ایمانیه به آن اشاره کرد و افزود: لازم است شرایط اشتغال در بخش خصوصی برای افراد جویای شغل فراهم شود؛ در این راستا سرمایه‌گذاری موسسه کوثر که زیرمجموعه بنیاد شهید است می‌تواند بسیار موثر باشد.
وی در ادامه با اشاره به بازدیدی از نمایشگاه نوشت‌افزاری در تهران بر تهیه نوشت‌افزارها، انیمیشن‌ها و کارتون‌های ویژه کودک و نوجوان با در نظر گرفتن فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: استان فارس می‌تواند با تولید این آثار نقش مهمی در شکل‌گیری فرهنگ ایثار و شهادت در ذهن کودکان و نوجوانان داشته باشد.
او همچنین بر تکمیل شدن تجهیزات پزشکی مورد نیاز خانواده‌های شهدا و ایثارگران و تولید این تجهیزات در استان فارس اشاره و بر قابلیت انعقاد قرارداد با بیمه‌ها تاکید کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین بر اضافه کردن برش فرهنگ ایثار و شهادت در نقشه برش فرهنگی توسعه فرهنگی استان، لزوم اتمام گلزارهای شهدا در همه شهرستان‌های استان تا سال ۱۴۰۲، استفاده از صندوق مسئولیت‌های اجتماعی که سال آینده در استان تاسیس خواهد شد و استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه علوم پزشکی در مرکز توانبخشی بنیاد و آموزش به دانشجویان در این مرکز که دارای امکانات بسیاری است تاکید کرد.
دکتر ایمانیه همچنین اختصاص یک باغ خانواده به خانواده شهدا با فضاسازی خاص استفاده از تندیس شهدا و ... را لازم دانست که با همکاری شهرداری اجرایی خواهد شد.
وی در پایان بر بیمه شدن خانواده‌های شهدای فاطمیون نیز اشاره کرد و مزین شدن سالن‌های سازمان‌ها و ادارات به نام شهدا و نوشتن زندگینامه کوتاهی از آنها را لازم و ضروری دانست.
استفاده از زبان هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر است
در ادامه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با تاکید بر اهمیت مفهوم ایثار و شهادت به نقش مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از زبان هنر بسیار موثر خواهد بود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی افزود: همانگونه که امروز انقلاب اسلامی بیانگر فرهنگ عاشورایی است، در مورد ایثارگران هم صادق است.
وی در ادامه با بیان اینکه خداوند در طول تاریخ اقوام و گروه‌های بسیاری را مورد آزمایش و امتحان قرار داده است، تاکید کرد: امروز نیز برخی از ما برای خدمت‌رسانی به این قشر انتخاب شده‌ اما برخی امور را زمین گذاشته‌ایم که باید برای تحقق آنها تلاش کنیم.
قاضی‌زاده هاشمی، اصلی‌ترین وظیفه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ مبانی و اخلاق دانست و گفت: اگر این موضوع مرجعیت پیدا کند، جامعه هدایت خواهد شد، چراکه امروز این وظیفه به گردن ما است و نهادهای انقلابی در اختیار ما هستند و با حضور مدیران لایقی چون دکتر ایمانیه توقع مردم نیز بالا رفته است.
وی افزود: نگاه پر امید مردم ما به این دولت، مسئولیت ما را دوچندان و کار ما را از باب معنوی سخت‌تر می‌کند‌ که جلودار این مردم نیز خانواده‌های حزب‌الهی ایثارگران هستند لذا باید در این مسئولیت صادق باشیم تا جزای خیر خداوند شامل حالمان شود.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در بخش دیگری از سخنانش به بررسی پیشنهادهای استاندار فارس پرداخت و گفت: در حوزه اشتغال ۵۰۰ مجوز بکار گیری این افراد صادر شده است که ۳۵۵ نفر در آزمون شرکت کرده و تنها ۱۱۵ نفر استخدام شده‌اند و با توجه به اینکه ما طبق قانون موظف هستیم ۷۰ درصد آنها را در مشاغل دولتی استخدام کنیم با توافق با سازمان سنجش کمک خواهیم کرد که استخدام مابقی نیز اتفاق بیفتد.
او ادامه داد: پنج هزار خانواده ایثارگر که زمین و وام مسکن دریافت نکرده‌اند باید در اولویت تهیه مسکن قرار گیرند.
قاضی‌زاده هاشمی بر دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران به صورت سالانه تاکید کرد و با اشاره به اینکه این خانواده‌ها نیاز دارند سالانه سخنان و درخواست‌های خود را با مسئولان مطرح کنند از استاندار فارس خواست تا مدیران را برای این ملاقات‌ها موظف کند.
وی در این باره افزود: شهدا و ایثارگران خودشان را ثابت کرده‌اند و اکنون نیاز است به خانواده‌هایشان ارج بگذاریم و صحبت‌هایشان را بشنویم و درصدد رفع مشکلات‌شان برآییم.
تاکید بر ساخت سریال و فیلم سینمایی از زندگی شهدای شاخص استان به صورت سالانه نیز از دیگر درخواست‌های این مقام کشوری بود.
جمع‌آوری خاطرات والدین شهدا، تخصیص اعتبار به اتمام گلزارهای شهدا از محل سازمان برنامه، اختصاص ساعت درس ایثار و شهادت به مدارس شاهد و انتخاب نام شهدا بر معابر، خیابان‌ها و گذرها از دیگر درخواست‌های قاضی‌زاده هاشمی در پایان سخنانش بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز