تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰

شکایت ۶۰۰ میلیون تومانی از دندانپزشک قاتل

تحقیقات در پرونده دندانپزشکی که به اتهام قتل مرد دلار فروش و سوء‌ قصد به‌جان برادرش در زندان است، نشان می‌ دهد که او به بهانه سرمایه‌ گذاری و خرید تجهیزات پزشکی نیز دست به کلاهبرداری از زنی زده است.
کد خبر: ۳۸۴۱۱

شکایت ۶۰۰ میلیون تومانی از دندانپزشک قاتل

تحقیقات در این پرونده از آخرین روزهای بهمن پارسال شروع شد. آن روز زنی که برای کوهنوردی به ارتفاعات سعادت‌آباد رفته بود، هنگام بازگشت چشمش به یک خودروی ال۹۰ افتاد که ۲سرنشین داشت. خودرو در مسیر کوهستانی توقف کرده بود، راننده، مردی جوان و سرنشین دیگر حدودا ۷۰ساله به‌نظر می‌رسید. آنها با یکدیگر جرو بحث می‌کردند و زن کوهنورد نیز شاهد درگیری آنها بود. اما مشاجره میان آن ۲نفر بالا گرفت تا جایی که آنها از خودرو پیاده و با یکدیگر گلاویز شدند.

لحظاتی بعد مرد ۷۰ساله خون‌آلود روی زمین افتاد و مرد جوان پشت فرمان نشست و از محل گریخت. زن کوهنورد وحشت‌زده پلیس و اورژانس را در جریان ماجرا قرار داد و در ادامه مرد مجروح به بیمارستان انتقال یافت، اما به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد. ماجرای این درگیری مرگبار به قاضی حبیب‌الله صادقی بازپرس جنایی تهران گزارش شد. تیمی از مأموران تحقیقات خود را در این‌باره آغاز کردند. مقتول مردی حدودا ۷۰ساله بود که در زمینه خرید و فروش دلار فعالیت داشت و براساس گفته‌های شاهد جنایت، قاتل مردی جوان بود که یک خودروی ال۹۰ داشت.

هرچند که زن کوهنورد(شاهد جنایت) نتوانسته بود شماره پلاک را به‌خاطر بسپارد اما تا حدودی چهره و هیکل قاتل را که ماسک به‌صورت داشت به‌خاطر داشت. در ادامه بررسی‌ها ردپای یک دندانپزشک که سال‌ها قبل در اوکراین تحصیل کرده و تخصص گرفته بود، در این پرونده به‌دست آمد. نام او در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و در ادامه معلوم شد که وی از مدت‌ها قبل با مقتول خرید و فروش دلار می‌کرد. از سوی دیگر مشخصات این مرد با گفته‌های شاهد جنایت مطابقت داشت.

سوءقصد به برادر

وقتی مأموران برای دستگیری دندانپزشک ۴۵ساله به محل زندگی او رفتند، معلوم شد که وی حدود ۲ماه قبل به اتهام سوءقصد به برادرش بازداشت شده و هم‌اکنون در زندان است. اما ماجرای این سوء قصد چه بود؟ ماجرا از این قرار بود که ۲برادر که هر دو دندانپزشک بودند با هم دچار اختلافات خانوادگی شده بودند و یک روز که شاکی به مطبش رفته بود، هنگام خروج از آسانسور ناگهان با مردی روبه‌رو شد که یک دسته گل مقابل صورتش گرفته بود. این مرد علاوه بر دسته‌گل یک اسلحه هم داشت که به‌محض باز شدن در آسانسور گلوله‌ای به سمت شاکی شلیک کرد و بعد متواری شد.

مرد مجروح به بیمارستان انتقال یافت و به کما رفت اما از مرگ نجات یافت. او پس از بهبودی عنوان کرد مردی که به جان او سوء‌قصد کرده بود با اینکه صورتش را پشت دسته گل پنهان کرده بود اما شباهت زیادی به برادرش داشته که او هم دندانپزشک است.شاکی می‌گفت از مدت‌ها قبل با برادرش دچار اختلافات خانوادگی شده و او بوده که قصد کشتن وی را داشته است. به این ترتیب بود که مرد دندانپزشک به اتهام سوء قصد به برادرش بازداشت شده و به زندان افتاده بود اما منکر شلیک به برادرش بود.

از متهم که در زندان به سر می‌برد این بار درباره قتل مرد دلارفروش بازجویی شد. او اما این جنایت را هم انکار کرد. با این حال شواهد موجود، فیلم دوربین‌های مداربسته و مدارکی که تیم جنایی به‌دست آورده، نشان می‌دهد که او هم متهم به قتل مرد دلار فروش است و هم نقشه سوء‌قصد به‌جان برادرش را عملی کرده است. درحالی‌که او در زندان به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد، شاکی دیگری هم به پرونده متهم اضافه شد. زنی جوان چند روز قبل به دادسرای جنایی تهران رفت و از مرد دندانپزشک به اتهام کلاهبرداری ۶۰۰میلیونی شکایت کرد.

وی گفت: مدتی قبل با مرد دندانپزشک آشنا شدم و به او اعتماد کردم. وقتی موضوع سرمایه‌گذاری و خرید تجهیزات پزشکی را مطرح کرد وسوسه شدم و ۶۰۰میلیون تومان در اختیارش قرار دادم. قرار بود با این پول تجهیزات پزشکی برایم بخرد که با فروش آنها سود زیادی نصیبم شود اما ناگهان غیبش زد. هیچ خبری از او نداشتم تا اینکه متوجه شدم چند ماه قبل بازداشت شده و به اتهام قتل و سوء قصد در زندان است. حالا که متوجه شدم در دادسرای جنایی پرونده دارد تصمیم گرفتم از او شکایت کنم چون سرم کلاه گذاشته و بخشی از سرمایه‌ام را تصاحب کرده است.

پس از شکایت این زن، مرد دندانپزشک به دادسرا احضار و در تحقیقات منکر کلاهبرداری شد. وی گفت: من ۶۰۰میلیون را از زن جوان قرض گرفتم اصلا ماجرای سرمایه‌گذاری در کار نبود. قرار بود چند ماه بعد بدهی‌ام را برگردانم اما دستگیر شدم و به زندان افتادم. البته می‌توانم با پدرم صحبت کنم تا ببینم او توانایی پرداخت بدهی‌ام را دارد یا نه. متهم به قتل همچنان قتل مرد دلار فروش و سوء قصد به جان برادرش را نیز انکار می‌کند، اما تحقیقات در این پرونده همچنان برای کشف ابعاد پنهان ادامه دارد.

منبع: همشهری

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز