تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

قیمت لیر امروز ۹ بهمن ۱۴۰۰| سقوط آزاد لیر

یک کارشناس بازار سهام گفت: بازار در مدار معقول خود پیش خواهد رفت و کاهش شاخص در وضعیت فعلی اتفاق نمی‌افتد.
کد خبر: ۳۸۴۴۶

قیمت لیر ترکیه امروز| هر یک لیر ترکیه چند دلار و چند تومان است؟

قیمت لیر نسبت به روزهای قبل نوسان داشته است. پیش بینی قیمت لیر برای مردم ترکیه مهم و حائز اهمیت شد. لیر ترکیه پول کشور های ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی است. لیر ترکیه در یک قدمی سقوط ارزش واقعی خود است. ارزش لیر ترکیه نسبت به سال های گذشته کاهش چشم گیری داشته است.

وضعیت بازار سهام

پس از اعمال تغییرات بانک مرکزی بر روند تخصیص سهمیه ارز مسافرتی در صرافی‌ها، گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که صرافی‌ها فروش ارز برای کشورهای با ویزا را در اولویت قرار می‌دهند و در پی محدودیت در عرضه لیر در برخی از صرافی‌ها، متقاضیان نیاز ارزی خود به لیر ترکیه را از دلالان تامین می‌کنند.

بازار سهام در ادامه روند مثبت چهارشنبه هفته گذشته امروز نیز ۲٫۵ درصد رشد داشت. کارشناسان معتقدند تا تزریق نقدینگی و افزایش حجم و ارزش معاملات اتفاق نیفتد، احتمال ادامه‌دار بودن رشد در بورس بسیار اندک است.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام گفت: جلسه‌ای برگزار و قرار شد حقوقی‌ها هر روز از بازار حمایت کنند. ورای درست یا غلط موضوع باید توجه داشت که بازار سهام به سطوح ارزندگی رسیده و اگر با قابلیت‌های خود رشد کند و دستوری نباشد شرایط بهتر است.

وی ادامه داد: امروز ارزش معاملات خرد به حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان رسید و ۱۴۰ میلیارد تومان ورود پول داشتیم که در یک ماه گذشته بی‌سابقه بود. اما متاسفانه حقیقت این است که این حمایت‌ها ابدی نیست و بازار باید راه خود را پیدا کند. این هفته با ادامه حمایت‌ها بازار شرایط خوبی دارد، اما در هفته آینده یا هفته بعد از آن احتمالا ریزش‌هایی داشته باشیم.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سهام نیز گفت: بازار سهام امروز بسیار مثبت بود و شاخص کل و هم‌وزن حدودا دو درصد رشد کردند. عرضه و تقاضا به شکل حساس و تنگاتنگی حرکت می‌کند. صف‌های خرید نسبتا حساس بود و با کوچکترین عرضه ممکن بود خارج شود. بازارگردانان مکلف شدند عرضه نداشته باشند و این چتر حمایتی است که بازار را مثبت نگه داشته است.

وی ادامه داد: افزایش معافیت مالکیت شرکت‌ها، وضع مالیات بر بازار‌های موازی و … در کنار مصوبات پنج‌بندی فضایی رقم زده که احتمالا در روز‌های جاری و با توجه به پیش رو بودن دهه فجر حمایت‌ها تقویت شود

آقابزرگی عنوان کرد: بازار در مدار معقول خود پیش خواهد رفت و کاهش شاخص در وضعیت فعلی اتفاق نمی‌افتد. فرآیند نوسانات بازار با شیب بسیار ملایم مثبت توام خواهد بود.

 

براساس تحلیل کارشناسان، با توجه به اینکه امید به بازار برگشته، سهامداران می‌توانند محافظه کارانه، به صورت پله‌ای به صنایع ورود کنند.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: از ابتدای معاملات امروز، قدرت در دست خریداران بود.

این کارشناس بازار ادامه داد: بر این اساس به نظر می‌رسد شاخص کل فردا پولبکی نداشته باشد. امروز، ارزش معاملات خرد سهام با تغییر قابل توجهی به عدد چهار هزار و ۲۰۰میلیارد تومان رسید و حدود ۵۴میلیارد تومان خروج پول از بورس به ثبت رسید.

وی بیان کرد: رفت و برگشت معاملات به گونه‌ای رقم خورد که در نهایت سرانه خرید ۲۶میلیون و ۵۰۰هزار تومانی در مقابل سرانه فروش حدود ۲۰میلیون تومانی قرار گرفت. امروز حدود ۱۶۱هزار و ۷۰۲فروشنده در مقابل ۱۱۸هزار خریدار صف آرایی کردند و در نهایت ۲۹۷نماد در بازه ۴+ تا ۵+ معامله شدند که این اعداد و ارقام عملکرد مطلوب بورس امروز را به خوبی نشان می‌دهد.

مرید سادات در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بازار به محدوده مقاومتی خود رسیده، فردا روز مهمی برای بازار و سهامداران خواهد بود. به نظر می‌رسد در نیمه اول معاملات فردا روندی صعودی پیشروی سهامداران باشد، اما عملکرد بازار در نیمه دوم معاملات مهم و سرنوشت ساز خواهد است.

پیش بینی بورس فردا

براساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد بازار از محدوده مقاومتی کنونی خود عبور کند، اما مهمترین مقاومت شاخص کل و شاخص هم وزن به ترتیب محدوده یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد و حدوده ۳۶۴هزار تا ۳۶۹هزار واحد است که روند کلی بازار را مشخص خواهند کرد.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد در معاملات فردا با توجه به اینکه بازار به محدوده مقاومتی می‌رسد، مقداری عرضه در معاملات داشته باشیم. اما انتظار می‌رود روند کلی بازار مثبت باشد و در این میان صنایع پالایشی و فلزات اساسی در سودآوری پیشرو باشند.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از رشد ۲۹ هزار و ۶۰۸واحدی (۲.۴درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۵۸هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش دو درصدی مواجه شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز