تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

شرایط پیش‌فروش جدید ایران خودرو

ایران خودرو ثبت‌نام برای مرحله جدید پیش‌فروش با موعد تحویل حداکثر یکساله را برای خودرو تارا اتوماتیک به مرحله اجرا در آورده است، متقاضیان این خودرو می‌توانند از روز (سه‌شنبه) تا پایان روز پنجشنبه ( ۱۴ بهمن ماه) نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.
کد خبر: ۳۸۶۳۶

شرایط پیش‌فروش جدید ایران خودرو

ثبتنام پیش فروش ایران خودرو آغاز شد. طرح پیش فروش ایران خودرو، تارا اتوماتیک با موعد تحویل شهریور و بهمن ۱۴۰۱ عرضه می‌شود. پیش فروش ایران خودرو از ۱۲ بهمن آغاز شده است. پیش فروش ایران خودرو به مدت سه روز به اجرا گذاشته می‌شود. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به «سایت فروش محصولات ایران خودرو» نسبت به ثبت نام اولیه در طرح پیش فروش ایران خودرو اقدام کنند.

پیش‌فروش خودرو تارا اتوماتیک

در ادامه روند اجرای طرح‌های فروش در سه‌شنبه‌های ایران‌خودرو، این هفته که چهاردهمین طرح پیش‌فروش یکساله ایران‌خودرو است، تنها محصول تارا اتوماتیک عرضه شده است؛ طبق روال مهلت ثبت‌نام از امروز (سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه) به مدت سه روز بوده و قرعه‌کشی آن شنبه هفته آتی (۱۶ بهمن ماه) برگزار خواهد شد.

مرحله قبلی پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو (سیزدهمین طرح) اواخر دی ماه امسال برای هفت محصول این گروه صنعتی شامل تارا دستی، سورن پلاس، راناپلاس و راناپلاس سقف شیشه‌ای، دناپلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک و پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای برگزار شد.

اکنون این خودروساز ثبت‌نام برای مرحله جدید پیش‌فروش با موعد تحویل حداکثر یکساله را برای تنها محصول تارا اتوماتیک به مرحله اجرا در آورده است؛ متقاضیان این خودرو می‌توانند از امروز (سه‌شنبه) تا پایان روز پنجشنبه (۱۴ بهمن ماه) با مراجعه به سایت اینترنتی فروش محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

موعد تحویل این خودرو شهریور الی بهمن ماه ۱۴۰۱ و مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد منتخبان، در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه ۱۶۶ میلیون تومان به‌عنوان پیش پرداخت این محصول برای منتخبان چهاردهمین طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو تعیین شده است، این ۱۶۶ میلیون تومان کمتر از ۵۰ درصد قیمت فعلی این محصول است. قیمت خودرو همانطور که اشاره شد متناسب با قیمت روز خودرو در زمان تحویل به انضمام مالیات بر ارزش افزوده محاسبه خواهد شد.

لازم به یادآوری است که از ۱۳ دی ماه سال جاری، به استناد ماده ۲۸ و ۳۰ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده (مصوبه خرداد امسال)، انتقال سند خودرو از شرکت خودروساز به خریداران مشمول مالیات تحت عنوان "مالیات سبز" شده است. این مالیات و عوارض شماره گذاری خودرو‌های داخلی، بر اساس رتبه‌بندی انرژی محصولات که به تایید سازمان ملی استاندارد ایران رسیده است، برای خودرو‌های سواری و وانت دوکابین محاسبه می‌شود.

مجددا تاکید می‌شود که این مبلغ مازاد که بر قیمت محصولات خودروسازان داخلی که در آخرین طرح‌های فروش فوق‌العاده اخیر دو خودروساز بزرگ (هفته گذشته) اعمال شد، ارتباطی با خودروسازان ندارد و متعلق به سازمان امور مالیاتی است.

طبق روال سه‌شنبه‌های ایران‌خودرویی، مراسم قرعه کشی برای انتخاب مشتریان نهایی شنبه هفته آینده (۱۶بهمن ماه) در حضور نهاد‌های نظارتی برگزار و از طریق سایت ایران خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir به صورت زنده پخش خواهد شد. مشتریان منتخب این طرح ظرف مدت سه روز فرصت دارند تا مبلغ پیش‌پرداخت خودرو را از طریق همان سایت فروش اینترنتی محصولات واریز کنند. بدیهی است که عدم واریز مبلغ علی‌الحساب در مدت تعیین شده، به منزله انصراف خواهد بود و ثبت‌نام متقاضی کان‌لم‌یکن تلقی خواهد شد.



شرایط پیش‌فروش جدید ایران خودرو

در این مرحله از پیش‌فروش یکساله گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز، شرایط ثبت‌نام و محدودیت‌های فروش همچون اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کد ملی، حداقل فاصله ۴۸ ماهه از خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، عدم پلاک فعال انتظامی برای فرد متقاضی، ارائه گواهی‌نامه معتبر، تعلق شماره حساب و شماره تماس اعلامی به شخص متقاضی و... اعمال خواهند شد.

همچنین امکان صلح و نقل‌وانتقال خودرو حتی به صورت وکالتی مطابق با مصوبات کمیته خودرو وجود ندارد، ثبت‌نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود و از زمان واریز وجه تا زمان تحویل خودرو سود مشارکت و انصراف صفر خواهد بود.

همچنان این امکان برای منتخبان طرح‌های قبلی ایران‌خودرو که موفق به واریز وجه در طرح‌های پیشین فروش خودروسازان نشده‌اند نیز وجود دارد که دوباره بتوانند در این مرحله از فروش، اقدام به ثبت‌نام کنند.

چند روز قبل، مدیر عامل خودروسازی ایران خودرو تغییر کرد. مهدی خطیبی تا پیش از این سمت‌هایی در صنعت خودرو داشته که از آن جمله می‌توان به مدیریت فروش ایران خودرو، مدیر عامل شرکت لیزینگ ایران خودرو، مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و خدمات خودرو، مدیر عامل شرکت اورین خودرو (نماینده انحصاری MAN در ایران) و مدیر عاملی شرکت لیزینگ شهر اشاره کرد.

بر این اساس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو نیز دچار تغییراتی شده و ترکیب جدید شامل خطیبی، داداشی زین الدین، شیخ زاده، فیض بخش و شفیعی خواهد بود.

در حال حاضر گروه صنعتی ایران خودرو با چالش‌های متعددی در بخش‌های تولید، منابع مالی و زنجیره تامین روبرو است و انتظار می‌رود اکنون شرایط متفاوتی برای این مجموعه بزرگ صنعتی رقم بخورد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز