تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

فوری: خبر خیلی مهم از مذاکرات وین

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی درباره نشانه های یک توافق خوب در مذاکرات وین توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۳۸۶۵۰

فوری: خبر خیلی مهم از مذاکرات وین

محمدحسن آصفری، درباره نشانه ها و ویژگی های انجام یک توافق خوب در وین، بیان کرد: از نظر بنده یک توافق خوب توافقی است که بر اساس مصلحت کشور نوشته شود و ضمانت های لازم برای اجرای تعهدات طرفین در آن پیش بینی شده باشد، همچنین توافقی خوب است که بُرد- بُرد باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: یک توافق خوب دارای ضمانت اجرایی برای تعهدات طرفین بوده و هیچ کشوری به دنبال زیاده‌خواهی و زورگویی نیستنشانه یک توافق خوب این است که طرفین آن در سطح هم از یکدیگر انتظار داشته باشند و یک طرف به دنبال زیاده خواهی نباشد. در یک توافق خوب زمان برای اجرای آن در نظر گرفته خواهد شد و باید مشخص باشد که تعهدات طرفین چه زمانی اجرایی می شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نشانه یک توافق خوب این است که آمریکایی‌ها دست از سیاست های دوروگرایانه خود بردارند. زمانی یک توافق خوب در وین حاصل می شود که آمریکایی ها به تعهدات خود در برجام عمل و ثابت کنند دیگر به دنبال دبه کردن و و زیاده خواهی نیستند.

یک توافق خوب بدون اراده برای حل مشکلات، خروجی نخواهد داشت


وی در ادامه تاکید کرد: نشانه یک توافق خوب این است که آمریکایی ها سیاست زورگویی خود را کنار بگذارند و بر اساس منطق صحبت کنند. توافقی در وین خوب است که تکلیف تعهدات طرف های مقابل را روشن کند. یک توافق خوب باید بتواند چرخ اقتصاد کشور را به حرکت دربیاورد البته ما نیز نباید در انتظار چراغ سبز طرف های خارجی باشیم تا مشکلات مردم حل شود.

آصفری در پایان افزود: بخشی از مسائل و مشکلات زندگی مردم به مسائل داخلی باز می گردد. اگر دولتمردان ما افراد توانمندی باشند و درد مردم را بفهمند و وقت برای حل مشکلات مردم بگذارند وضعیت معیشت و زندگی مردم بهبود خواهد یافت. اگر یک توافق خوب نیز صورت بگیرد اما اراده ای برای حل مشکلات مردم در داخل نباشد و افرادی ناکارآمد بر روی کار باشند خروجی مناسبی نخواهد داشت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز