تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

فوری: خبر خیلی مهم از مذاکرات وین

با وجود پیشرفت‌های محدود در مذاکرات وین، هنوز با شکل‌گیری توازن ضروری در تعهدات طرفین فاصله داریم.
کد خبر: ۳۸۷۴۵

فوری: خبر خیلی مهم از مذاکرات وین

شمخانی بر ضرورت متوازن‌سازی تعهدات در مذاکرات وین تاکید دارد.دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت: با وجود پیشرفت‌های محدود در مذاکرات وین، هنوز با شکل‌گیری توازن ضروری در تعهدات طرفین فاصله داریم.

 علی شمخانی در واکنش به برخی خوش‌بینی‌های غیرواقع‌گرایانه نسبت به مذاکرات وین در توییتی نوشت: با وجود پیشرفت‌های محدود در مذاکرات وین، هنوز با شکل‌گیری توازن ضروری در تعهدات طرفین فاصله داریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: تصمیمات سیاسی در واشینگتن لازمه ایجاد توازن در تعهدات برای دستیابی به توافق خوب است.

همچنین وی روز شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: انتفاع اقتصادی واقعی، موثر و قابل راستی‌آزمایی ایران، شرط لازم برای شکل‌گیری توافق است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: نمایش رفع تحریم اقدامی سازنده تلقی نمی‌شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه درباره مذاکرات وین گفت: یکی از موضوعات اساسی ما برای لغو تحریم‌ها، گرفتن تضمین‌ها است. درباره تضمین در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی، اعلام کردیم که در بخشی‌هایی از آن موافقت‌هایی صورت گرفته است.

وی افزود: آنچه هیات مذاکره‌کننده ایران درباره تضمین دنبال می‌کند، در همه سطوح سیاسی، حقوقی و اقتصادی است که در بخش‌هایی از آن توافقاتی حاصل شده اما هنوز هیات مذاکره‌کننده ایران با جدیت اخذ تضمین ملموس از طرف‌های غربی و پایبندی به تعهداتی که بر مبنای توافق وین حاصل می‌شود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز