تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

راه‌های درمان میگرن بدون دارو

میگرن یکی از انواع شایع سردرد‌ها است که به خصوص در افرادی که دچار حملات مکرر آن می‌شوند، بسیار آزارنده است.
کد خبر: ۳۸۷۹۲

راه‌های درمان میگرن بدون دارو

گرچه دارو‌های گوناگونی برای درمان و پیشگیری بیماری میگرن وجود دارند، اما روش‌های گوناگون هم برای درمان بدون داروی میگرن به کار رفته‌اند:

۱. طب سوزنی

در این روش سنتی چینی، یک متخصص سوزن‌های ریز را در نقاط خاصی از بدن شما وارد می‌کند. مطالعات کوچک نشان می‌دهد که این روش می‌تواند درد میگرن را کاهش دهد و همچنین ممکن است تعداد سردرد‌ها را کاهش دهد. شما همچنان باید با سایر درمان‌ها نیز آشنا شوید.

۲. ماساژ

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد اگرچه ماساژ عمیقا مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما ممکن است تعداد سردرد را در برخی افراد کاهش دهد. هنگامی که میگرن شروع می‌شود، به درد کمک نمی‌کند. ماساژ همچنین می‌تواند استرس را که یک محرک رایج سردرد است را کاهش دهد.

۳. مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ریبوفلاوین (ویتامین B ۲) و منیزیم ممکن است به شما کمک کند که حملات میگرنی را کمتر تجربه کنید، اگرچه به نظر نمی‌رسد که درد در هنگام سردرد را کاهش دهد. کوآنزیم Q ۱۰ همچنین ممکن است منجر به میگرن کمتری در بزرگسالان و کودکان شود، اگرچه معمولاً برای مشاهده فواید آن باید چندین ماه آن را مصرف کنید. قبل از شروع، با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که عوارض جانبی برای شما نخواهد داشت.

۴. تکنیک‌های آرامش

از آنجایی که میگرن اغلب در اثر استرس ایجاد می‌شود، تمرین آرام‌سازی ایده خوبی است. روش‌ها شامل تنفس عمیق و آرام‌سازی پیشرونده عضلانی است که در آن عضلات قسمت‌های مختلف بدن خود را منقبض و شل می‌کنید. با تمرین، این تکنیک می‌تواند نحوه مدیریت استرس را بهبود بخشد، که ممکن است سردرد را کاهش دهد.

۵. دستکاری ستون فقرات

دستکاری ستون فقرات، همچنین به نام "تنظیم" است که توسط متخصص کایروپراکتیک صورت می‌گیرد و ممکن است به میگرن کمک کند. مطالعات محدود نشان داده‌اند که ممکن است در کاهش تعداد روز‌های تجربه میگرن و همچنین درد یا شدت حمله میگرن موثر باشد. این درمان خطراتی دارد، بنابراین قبل از امتحان با پزشک خود صحبت کنید.

۶. گفتار درمانی

درمان شناختی-رفتاری، که بر تغییر افکار و اعمال شما متمرکز است، ممکن است به شما کمک کند که میگرن کمتری داشته باشید. دریافت درمان به این معنا نیست که مشکلات عاطفی یا ذهنی دارید. این مورد می‌تواند به شما رویکرد تازه‌ای نسبت به موقعیت‌هایی بدهد که معمولاً برای شما سردرد ایجاد می‌کنند. به ویژه اگر هنگامی که شما سایر درمان‌های پیشگیرانه را نیز انجام دهید، خوب عمل می‌کند.

۷. تغییر رژیم غذایی

برخی از افراد متوجه می‌شوند که غذا‌های خاص باعث میگرن آن‌ها می‌شود. برخی از رایج‌ترین عاملین این تقصیر عبارتند از الکل، کافئین، شکلات، غذا‌های کنسرو شده، گوشت‌های پخته شده یا فرآوری شده، لبنیات کشت شده (مانند ماست)، MSG و آسپارتام. وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های خود را در «دفتر یادداشت غذایی» یادداشت کنید تا به شما کمک کند قبل از شروع سردرد، آنچه خورده‌اید را به خاطر بسپارید. سپس این غذا‌ها را یکی یکی حذف کنید تا ببینید کمک می‌کند یا خیر.

۸. دارو‌های گیاهی

تب ممکن است درد، حالت تهوع و حساسیت به نور را در طول میگرن کاهش دهد و به شما کمک کند سردرد کمتری داشته باشید، اما تحقیقات متفاوت است. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که عصاره گیاه باتربور ممکن است به پیشگیری از میگرن کمک کند. اما خود گیاه سمی است، بنابراین فقط از فراورده‌های تجاری تاییدشده آن استفاده کنید. قبل از امتحان کردن هر داروی گیاهی با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید.

۹. فشار

بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که اعمال فشار ملایم به سر، صورت و گردن در هنگام میگرن می‌تواند به کاهش درد کمک کند. تکنیک‌هایی که باید امتحان کنید:

خط ابرو و زیر چشم خود را فشار دهید.

شقیقه‌ها و فک خود را به صورت دورانی مالش دهید.

پایه جمجمه خود را با توپ تنیس ماساژ دهید.

ادعا می‌شود بستن سر با پارچه و سر بند‌ها درد میگرن را کاهش می‌دهد. آن‌ها ارزان هستند و ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز