تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

فوری: خبر خیلی مهم برای بازنشستگان| بازنشستگان بخوانند

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی از فراهم شدن تمهیدات لازم برای پرداخت «عیدی‌ بازنشستگان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۴۵

فوری: خبر خیلی مهم برای بازنشستگان| بازنشستگان بخوانند

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پرداخت «عیدی‌»ها فراهم شده است گفت: ما به محض دریافت مصوبه هیات وزیران عیدی مستمری بگیران را در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهیم کرد. تصور می‌کنم تا پایان بهمن ماه این اتفاق بیفتد؛ هر زمان که مصوبه برسد ما آمادگی لازم را برای پرداخت داریم.

جزییات واریز عیدی بازنشستگان


مهرداد قریب درباره جزییات واریز عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: میزان عیدی همه ساله در قالب مصوبه‌ای توسط دولت مشخص و از سوی سازمان تامین اجتماعی اجرا می‌شود.


وی افزود: پیشنهادی از سوی سازمان تامین اجتماعی مطرح نمی‌شود بلکه میزان عیدی، مربوط به عامه مردم است و برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران همه صندوق‌ها به صورت یکسان تعیین می‌شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پرداخت عیدی‌ها فراهم شده است گفت: ما به محض دریافت مصوبه هیات وزیران عیدی مستمری بگیران را در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهیم کرد. تصور می‌کنم تا پایان بهمن ماه این اتفاق بیفتد؛ هر زمان که مصوبه برسد ما آمادگی لازم را برای پرداخت داریم.

قریب همچنین درباره نسخه نویسی الکترونیک نیز اظهار کرد: در زمینه نسخه نویسی الکترونیک خوب پیش رفته‌ایم. دفترچه‌های بیمه حذف شده و صدور دفترچه نداریم. استحقاق سنجی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. در گذشته سالانه حدود ۲۵ میلیون برگ دفترچه جدید صادر می‌کردیم که کلا حذف شده است.

همسان سازی جدید بدون نظر بازنشستگان؟


علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری شهرستان تهران) به بیان اینکه هر تغییر در لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید با علم به مطالبات سازمان تامین اجتماعی تنظیم شود، گفت: «با توجه به اعلام خبر ارسال لایحه جدید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس، از مجلس و دولت می‌خواهیم که همسان‌سازی را بدون توجه به مطالبات سازمان تامین اجتماعی و سهم منابع متناسب‌سازی در آن تصویب نکند. در لایحه دائمی شدن همسان‌سازی دولت گذشته، پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته بود اما به دلیل مخالفت گروهی از نمایندگان با تصویب آن و تمایل رئیس‌جمهوری برای تنظیم لایحه جدید، تصویب نشد.

در لایحه جدید باید پرداخت مطالبات با نگاه به متناسب‌سازی و استمرار اجرای آن قرار گیرد تا سازمان تامین اجتماعی بتواند متناسب‌سازی را برای سال‌های آینده استمرار دهد؛ البته باید شرکت‌های سودده و موثر دولت به سازمان واگذار شوند تا سازمان از محل جمع آوری سود آنها، متناسب‌سازی را اجرا کند؛ در واقع نباید شرکت‌هایی واگذار شوند که سازمان را مجبور به فروش آنها کند.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز