تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴

شهرستان بیضا یکی از مراکز توسعه کشاورزی در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شهرستان بیضا یکی از مراکز توسعه کشاورزی در استان فارس است و از قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی خوبی در تولیدات کشاورزی برخوردار است.
کد خبر: ۳۸۸۶۸

شهرستان بیضا یکی از مراکز توسعه کشاورزی در فارس

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور ضمن بازدید از بخش کشاورزی شهرستان بیضا در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این شهرستان در زیر بخش‌های مختلف اعم از دام و طیور، پرورش ماهیان خاویاری، تولید محصولات گلخانه‌ای و تولید محصولات زراعی دارای پتانسیل‌های خوبی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه متناسب با ظرفیتی که شهرستان بیضا دارد ایجاب می‌کند ما هم به عنوان مسئولین در سطح استان نهایت حمایت و تلاش مان را داشته باشیم، اظهار کرد: تاکیدمان بر این است که در تولیدات مرتبط با بخش کشاورزی زنجیره‌های تولید مورد توجه قرار بگیرد تا بتواند ارزش افزوده محصول را در این واحد‌های تولیدی افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های که دنبال خواهیم کرد بحث الگوی کشت است، ابراز کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌توانیم استفاده کنیم توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است که می‌تواند به ما کمک کند؛ هم بهره‌وری منابع پایه ارتقا پیدا می‌کند و هم اینکه افزایش تولید در واحد سطح را خواهیم داشت؛ علاوه بر این می‌توانیم عوامل پرخطر را در واحد تولیدی کنترل کنیم.
او به اهتمام دولت در بحث نهاده‌های تولیدی نیز پرداخت و بیان کرد: این اهتمام وجود دارد که مقدار نیاز بهره‌برداران به لحاظ نهاده‌های دامی و طیور مرتفع شود و الان در سطح وزارتخانه تمام مدیران مرتبط دارند تلاش می‌کنند که این اتفاق انجام شود و دغدغه تولیدکننده به لحاظ تامین نهاده‌ها به حداقل برسد.
به گفته وی؛ حصول نتیجه مستلزم یک سری ارتباطات بین دستگاهی بین وزارت جهاد کشاورزی، گمرک، بانک مرکزی است؛ اگر ایرادی وجود داشته باشد سعی خواهیم کرد آن را رفع تا در این راستا توزیع نهاده‌ها مناسب‌تر باشد و در اختیار بهره براداران قرار بگیرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز