تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱

آغاز سفر ۷ روزه به سوریه

رئیس سازمان حج و زیارت از برقراری بسته زیارتی سوریه به مدت یک هفته خبر داد و گفت: سفر یک هفته‌ای به سوریه از سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه با ۲ قیمت متفاوت صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۳۸۹۰۲

آغاز سفر ۷ روزه به سوریه

سفر زیارتی به سوریه از اواسط دی‌ماه برقرار شد و اکنون بیش از یک ماه است که مشتاقان زیارت حرم حضرت زینب و حضرت رقیه سلام‌الله علیهما توفیق تشرف به دمشق را دارند.

با تلاش مسؤولان سازمان حج و زیارت هزینه‌های سفر‌های زیارتی به سوریه در روز‌های اخیر مجدد کاهش یافته است و زائران در بسته‌های زیارتی متنوع با قیمت پایین‌تری نسبت به اوایل برقراری اعزام‌ها می‌توانند به این سفر معنوی مشرف شوند.

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به برقراری سفر زیارتی به سوریه در بسته‌های متنوع اظهار داشت: در مرحله نخست اعزام‌های سوریه در بسته‌های سه شب و چهار روز و چهار شب و پنج روز اجرایی شد که هم‌اکنون با برنامه‌ریزی انجام شده، بسته زیارتی یک هفته‌ای هم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر برای سفر زیارتی به سوریه ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: بیشتر متقاضیان از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان هستند که تا سه ماه آینده به حرم حضرت زینب و رقیه سلام‌الله علیهما مشرف می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز سفر یک هفته‌ای به سوریه از ۱۹ بهمن‌ماه خبر داد و افزود: سفر یک هفته‌ای به سوریه در ۲ درجه با هتل‌های متفاوت پیش‌بینی شده که هزینه آن‌ها ۱۰ میلیون و ۴۸۳ هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان است. این سفر‌ها از سه‌شنبه از طریق پرواز اجنحةالشام صورت می‌گیرد.

رشیدیان با بیان اینکه با رایزنی و مذاکراتی که با شرکت‌هواپیمایی و همچنین مدیران هتل‌های نزدیک زینبیه داشتیم، هزینه سفر‌های سوریه را کاهش دادیم، گفت: هم‌اکنون هزینه سفر به سوریه برای سه شب از هشت میلیون و ۹۶۱ هزار و ۷۴۷ تومان به هفت میلیون و ۹۶۲ هزار و ۹۷۸ تومان و برای چهار شب از ۹ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۷۴۷ تومان به هشت میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۸۷ تومان کاهش یافته که این رقم نسبت به هزینه اعزام‌های اولیه در سال جاری به ترتیب ۹۹۸ هزار تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمتر شده است.

به گزارش مشرق، سفر‌های زیارتی به سوریه از اوایل دهه ۹۰ به دلیل ناآرامی‌های داخلی و حضور داعش در این کشور متوقف شد و پس از برقراری امنیت در این کشور آذرماه سال ۹۸ به صورت محدود حدود یک هزار نفر به این سفر معنوی مشرف شدند که با شیوع کرونا باز هم مسیر زیارت سوریه بسته شد. تا اینکه از دی‌ماه امسال سفر زیارتی به سوریه برای عموم برقرار شد. هم‌اکنون سفر به سوریه با پرواز داخلی و خارجی در روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه در حال انجام است و بر اساس توافق صورت گرفته با طرف سوری، سالانه یک هزار ایرانی می‌توانند به این سفر معنوی مشرف شوند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز