تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
پیش بینی بورس|پیش بینی بورس امروز|پیش بینی بورس: پیش بینی بورس امروز 24 بهمن 1400

پیش بینی بورس: پیش بینی بورس امروز 24 بهمن 1400

معاملات بازار سهام امروز ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ممکن است شاهد برتری نسبی فروشندگان نسبت به خریداران باشد.
کد خبر: ۳۸۹۶۵

پیش بینی بورس: پیش بینی بورس امروز 24 بهمن 1400

در معاملات امروز یک شنبه بازار سهام موقعیت فروشندگان نسبت به خریداران در شرایط بهتری به سر می برد. در معاملات روز شنبه اگرچه شاخص کل بورس درجا زد اما بررسی شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد که موقعیت فروشندگان نسبت به خریداران بهتر است. با این وصف معامله گران در روز شنبه بیشتر در موقعیت خرید قرار داشتند تا فروش.

پیش بینی شاخص بورس و فرابورس


همچنین براساس شاخص های عملکردی بازار سهام، صف های فروش نسبت به صف های خرید در برتری نسبی قرار داشت و به نظر می رسد همین اتفاق در روز یکشنبه دوباره در وضعیت آشکارتری رُخ دهد.

چالش بازار فعلا استمرار خروج پول حقیقی ها از بازار سهام است که البته در معاملات روز شنبه تراز پول حقیقی ها منفی بود و این بار نه تنها حقیقی ها از بازار سهام، بلکه از صندوق های با درآمد ثابت هم خارج شدند.

با این وصف ارزش معاملات خرد سهام همچنان در محدوده بالای ۳ هزار میلیارد تومان دنبال می شود. روند معاملات در سمت تقاضا نسبت به ماهه های قبل اندکی بهبود یافته و خریداران سعی دارد با حفظ مقاومت، اجازه کاهش بیشتر شاخص کل بورس را به فروشندگان ندهند.

احتمال برتری نسبی فروشندگان


شاخص کل بورس امروز در همان کانال ۱.۲ میلیون واحد دنبال می شود، اما در صورتی که فروشندگان برتری محسوسی نسبت به خریداران داشته باشند، شاخص کل بورس در کانال ۱.۲ میلیون واحد، مسیر نزولی را در پیش می گیرد و به سمت نیمه اول کانال ۱.۲ میلیون واحد هم حتی ممکن است برود.

اگرچه احتمال برتری محسوس فروشندگان در بازار یکشنبه می رود اما در صورت تداوم سیگنال گیری بازار سهام از اخبار مثبت مربوط به مذاکرات برجامی وین ممکن است که حرکت شاخص کل بورس در کانال ۱.۲ میلیون تغییری نداشته باشد. در صورتی که جدال عرضه و تقاضا به موقعیت برابر برسد، چه بسا که شاخص ها در محدوده مشخصی تنها تغییر خواهند کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز