تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

فوری: خبر خوش به متقاضیان وام بدون ضامن| لینک ثبت نام وام بدون ضامن

وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت وام خرد بدون ضامن به بیش از ۶۵ هزار نفر خبر داد.
کد خبر: ۳۹۰۶۴

فوری: خبر خوش به متقاضیان وام بدون ضامن| لینک ثبت نام وام بدون ضامن

وام بدون ضامن به بیش از ۶۵ هزار نفر پردخت می شود. وام بدون ضامن به سرپرست خانوار پرداخت می شود. زنان سرپرست خانوار منتظر وام بدون ضامن ۱۰ میلیون تومانی باشند. مردم برای رفاه حال خود به دنبال وام بدون ضامن هستند. وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت وام بدون ضامن خبر داد.

خاندوزی از پرداخت وام بدون ضامن خبر داد

احسان خاندوزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که براساس گزارش بانک‌های دولتی طی سه هفته اخیر بیش از ۶۵ هزار نفر بدون ضامن از وام‌های خرد استفاده کرده‌اند.

فوری: خبر خوش به متقاضیان وام بدون ضامن| لینک ثبت نام وام بدون ضامن

وام‌های ۱۰ میلیون تومانی بدون نیاز به اخذ ضامن

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: به منظور رفاه حال مددجویان و سرعت بخشیدن به اقدمات اجرایی، با توجه به اخذ مجوز و مصوبات لازم در صورت اعلام درخواست متقاضیان واجد شرایط، وام‌های ۱۰ میلیون تومانی بدون نیاز به اخذ ضامن به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علی عاشوری با تاکید بر اینکه کمیته امداد دو نوع خدمت به عنوان خدمات بلاعوض و خدمات معوض در قالب وام‌های خرد را به نیازمندان ارایه می‌دهد، افزود: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از سال ۱۳۹۵ با اخذ مجوز بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون در ۳۰ استان کشور در ۳۴ شعبه فعال فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در دیگر مراکزی که شعبه وجود ندارد به صورت باجه ارایه خدمت به متقاضیان واجد شرایط می‌شود، گفت: تا پیش از این در اولین گام وام‌های ۱۰ میلیون تومانی بدون اخذ ضامن به زنان سرپرست خانوار ارائه شده و امروز به همه مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با تاکید بر اینکه علاوه بر مددجویان کمیته امداد سایر اقشار آسیب پذیر جامعه نیز از این تسهیلات برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: برای بهره مندی از تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت نیازی به افتتاح حساب یا سپرده گذاری برای اخذ امتیاز وجود ندارد بلکه پس از محرز شدن نیازمندی متقاضی وام، تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دریافت اقساط تسهیلات ارائه شده سعی کرده ایم که بازپرداخت به مدت پنج ساله درازمدت باشد تا مشکلی برای دریافت کنندگان وام‌ها وجود نداشته باشد، ادامه داد: وام‌های تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان قرض الحسنه بوده و درصد سود آن صفر درصد است، اما برای وام‌های بیش از ۱۰ میلیون تومان فقط برای یکبار سه درصد کارمزد دریافت خواهد شد.

عاشوری با بیان اینکه در خصوص تضامین (غیر از مددجویان متقاضی تسهیلات ۱۰ میلیون تومان) نیز سعی کرده ایم کمترین و راحت‌ترین تضامین را اخذ کنیم تا برای مردم مشکلی پیش نیاید، بیان داشت: برای ارائه تسهیلات متقاضی نیازمند غیر مددجویان کمیته امداد، تا سقف ۱۰ میلیون تومان یک فقره سفته و بالای ۱۰ میلیون تومان یک فقره چک معتبر اخذ خواهد شد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با تاکید بر اینکه فعالیت ما کلا به صورت قرض الحسنه بوده و هیچ گونه سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی سودآوری برای مجموعه نداریم، ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت این صندوق ارائه وام به خیرین است.

وی گفت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با مجوز و تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کند و سقف تسهیلات قرض الحسنه برای صندوق‌های قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومان بوده در حالی که این رقم تا پیش درخواست ما و موافقت سیستم بانکی ۳۰ میلیون تومان بوده است.

عاشوری با بیان اینکه سعی کرده ایم که بازپرداخت اقساط ارائه شده به صورت ۶۰ ماهه باشد، افزود: منابع مالی و اصلی این صندوق در ابتدا کمیته امداد است که در این صندوق متمرکز شده و در بخش دوم جذب کمک‌های مردمی و سپرده گذاری آنان و خیرین و نیز ارائه کمک‌های بلاعوض از سوی مردم است.

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «عدم پرداخت وام بدون ضامن به مردم تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان که دستورالعمل آن از سوی بانک مرکزی صادر شده، ترک فعل محسوب می‌شود. مدعی‌العموم در جهت دفاع از حق مردم باید به این موضوع رسیدگی کند. هرچند خود مردم نیز می‌توانند نسبت به طرح دعوی علیه متخلفان اقدام کنند.»

یک ماه قبل بود که رئیس جمهور دستور پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن را صادر کرد و وزیر اقتصاد بانک‌ها را موظف به پرداخت این وام کرد. ۱۳ بهمن ماه سال جاری محمدرضا فرزین رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها از تشکیل جلسه این شورا برای ایجاد آیین نامه واحد شبکه بانکی در ارتباط با اعطای تسهیلات خرد ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به متقاضیان خبر داد و گفت: این آیین نامه به زودی به همه بانک‌ها در سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

بر خلاف تاکید مسئولین برای اعطای وام بدون ضامن برخی گزارش‌ها از سوی مردم حاکی است که بانک‌ها به بهانه اینکه در پایان سال قرار دارند از اعطای وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن به مردم امتناع می‌کنند.

علت دریافت نکردن ابلاغیه چیست؟
چندی پیش شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیونی در برخی از بانک‌ها اعلام شد که به این شرح است متقاضیان دریافت وام  علاوه بر دریافت نامه کسر از حقوق و چک،   مبلغی به حدود ۳۰ میلیون تومان در شش ماه سپرده گذاری‌ می‌کنند.

این در حالی است که هنوز برخی شعب، ابلاغیه اعطای وام را دریافت نکرده‌اند.

رئیس یکی از شعب بانک مسکن می‌گوید: این مصوبه به این معنی نیست که کلیه اشخاص جامعه می‌توانند برای درخواست وام به بانک‌ها مراجعه کنند.

براساس گزارش‌های میدانی وام فقط به حقوق بگیران بانک مورد نظر همچون (بازنشستگان، کارمندان و..) اعطا می‌شود.

در حالی که باید سود این وام ۱۸ درصد باشد، معاون یکی از شعب بانک‌های دولتی می‌گوید: ما تنها درخواست وام بدون ضامن را ثبت می‌کنیم و احتمالا تا پایان سال پرداختی نداشته باشیم. همچنین در برخی شرایط سود وام بدون ضامن به ۲۰ درصد می‌رسد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز