تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴
اخبار فوری| جریمه رانندگان|هشدار جدی برای رانندگان| جرایم کرونایی خودروها اعلام شد

هشدار جدی برای رانندگان| جرایم کرونایی خودروها اعلام شد

در شرایطی که پیش از این اعلام می‌شد، سفر درون‌شهری و برون شهری کرونایی‌ها یا از و به شهرهای قرمز و نارنجی با جریمه‌ همراه خواهد بود، به نظر می‌رسد با تغییر مصوبات و عدم اجرای کامل پروتکل‌های جدید، خبری از این جریمه‌ها نیست.
کد خبر: ۳۹۰۹۰

هشدار جدی برای رانندگان| جرایم کرونایی خودروها اعلام شد

در ماه‌ها و به ویژه سال گذشته اگر مردم با خودروی شخصی‌شان در پیک‌های کرونایی از یا به شهری نارنجی و قرمز سفر می‌کردند، ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان جریمه می‌شدند و در برخی مواقع ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی بسته می‌شد و از تردد و سفر خودروهای شخصی جلوگیری می‌شد.

اما در ماه‌های گذشته قرار بود سفرهای مردم با وسایل حمل‌ونقل عمومی و شخصی هوشمند شود و ممنوعیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی به صورت هوشمند برای افراد مشکوک و مبتلا اجرایی شود نه برای شهرهای قرمز و نارنجی.

بر این اساس مقرر شد تا سامانه امید که امکان اتصال سیستم اطلاعاتی وزارت بهداشت را به بخش حمل و نقل فراهم می‌کرد راه‌اندازی شود تا مردم با کد ملی‌هایشان کنترل و رصد شده و در صورت بروز تخلف با آن‌ها برخورد شود. گرچه همین تصمیم نیز چالش‌ها و نقایصی داشت اما در ماه‌های گذشته همچنان این سامانه در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل تکمیل نشده است و خبری از اجرای سیستم هوشمند مدیریت و کنترل کرونا در همه بخش‌های حمل و نقل نیست.

ابوالفضل حکیم پور، پزشک و فعال حوزه سلامت در این باره گفت: بیش از هر چیز همان توصیه همیشگی که حالا دیگر تکراری هم شده در برابر سویه امیکرون کرونا موثر است، یعنی مردم باید حتما واکسن بزنند، اگر دز اول را زده‌اند در زمان مقرر دز دوم و اگر دز دوم را هم زده‌اند در زمان مقرر دز سوم واکسن خود را تزریق کنند. توصیه دیگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است و دیگری پرهیز از سفرهای غیرضروری چه در داخل شهر و چه در بین شهرهاست.

وی افزود: البته اما می‌توان این محدودیت‌ها را تا حدودی برای افراد واکسن نزده اجرا کرد. یعنی می‌توان مانع از سفر واکسن نزده‌ها شد یا برخی از خدمات به آنان ارائه نشود. این موضوع شدنی‌تر به نظر می رسد تا اینکه ما بگوییم می‌توان مانع از سفر افراد مبتلا به کرونا شد. البته باید این موضوع را نیز مدنظر قرار دهیم که حتی افراد واکسن زده نیز ممکن است به امیکرون مبتلا شوند یا ناقل باشند، اما دشواری بیماری و آسیب‌های ناشی از آن برای واکسن زده‌ها کمتر است. پس نباید تصور کنیم فردی که واکسن زده صددرصد از ابتلا به امیکرون در امان است.

حکیم‌پور تاکید کرد: مردم حتما از انجام سفرهای غیرضروری به خصوص در تعطیلات پیش رو پرهیز کنند. از دید و بازدیدها و دورهمی‌ها در روز پدر نیز خودداری کنند تا زودتر بتوان چرخه امیکرون را شکست.

البته بر اساس اطلاعات بدست آمده خبرنگار ایسنا، نه تنها هنوز راهکاری برای جریمه سفر کرونایی‌ها و واکسن‌نزده‌ها با خودروی شخصی در نظر گرفته نشده است بلکه دیگر مانند گذشته پلاک‌های مردم در سفر به شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی ثبت و ضبط نمی‌شود تا پلاک‌های غیربومی یا همان سفرهای مردم با جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی کمتر و کمتر شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز