تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
امیکرون|هشدار: علائم جدید امیکرون را بشنلسید

هشدار: علائم جدید امیکرون را بشناسید

کارشناسان همچنین معتقدند دو علامت مشخص وجود دارد که می تواند نشانه مثبت بودن تست کروناویروس باشد: ۱) خستگی ۲) سرگیجه/غش.
کد خبر: ۳۹۱۶۰

هشدار: علائم جدید امیکرون را بشنلسید

علائم امیکرون در افرادی که ۲ دز واکسن زده اند

روزنامه "ایندیپندنت" در مطلبی تازه به برخی از شایع ترین علائم ابتلا به سویه جدید کروناویروس موسوم به اُمیکرون در افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، اشاره کرده و همچنین از دو علامت هشدار اولیه مرتبط با این سویه نام برده است.

در مطالعه فوق گروهی از متخصصان در نروژ با ۱۱۱ نفر از ۱۱۷ مهمان حاضر در یک مهمانی در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ و زمان شیوع سویه اُمیکرون مصاحبه کردند. در بین این افراد ۶۶ مورد قطعی ابتلا به کووید-۱۹ و ۱۵ مورد احتمال ابتلا به ویروس شناسایی شد. همچنین از ۱۱۱ شرکت کننده، ۸۹ درصد دو دُز واکسن mRNA دریافت کرده و به تزریق دُز یادآور اقدام نکرده بودند.

بر اساس یافته‌های منتشر شده، هشت علامت کلیدی در گروهی از این مهمانان که به طور کامل (تزریق دو دز) واکسینه شده بودند، وجود داشت. این علائم شامل سرفه، آبریزش بینی، احساس خستگی، گلودرد، سردرد، درد عضلانی، تب و عطسه بود.

این مطالعه همچنین نشان داد که سرفه، آبریزش بینی و خستگی از شایع ترین علائم در افراد واکسینه شده است در حالیکه عطسه و تب کمترین شیوع را داشتند.

همچنین کارشناسان بهداشت عمومی حالت تهوع را به لیست علائم بیماری در افراد واکسینه شده که به سویه اُمیکرون مبتلا شده اند اضافه می کنند.

اگرچه واکسن بدن را در برابر خطرات جدی ویروس مصون می سازد اما حتی اگر دُز یادآور تزریق شده باشد هنوز امکان ابتلا به کووید وجود دارد. ماهیت خفیف علائم، تشخیص ویروس از سرماخوردگی را سخت می کند.

دو علامت هشدار اولیه که ممکن است نشانه اُمیکرون باشد

کارشناسان همچنین معتقدند دو علامت مشخص وجود دارد که می تواند نشانه مثبت بودن تست کروناویروس باشد: ۱) خستگی ۲) سرگیجه/غش.

بیش از یک احساس خستگی ساده، خستگی می تواند با ایجاد درد یا ضعف عضلات، سردرد و حتی تاری دید و از دست دادن اشتها به درد بدن تبدیل شود.

بر اساس نظرسنجی سایت تخصصی "Web MD" که از کاربران پرسیده بود در فاصله زمانی ۲۳ دسامبر تا چهار ژانویه چند بار دچار احساس خستگی شده اند، در واقع ۴۰ درصد از زنان در مقایسه با یک سوم مردان اعلام کردند که با خستگی ناشی از کووید دست و پنجه نرم می کنند.

سرگیجه/غش نیز دومین علامتی است که نشان می دهد ممکن است به سویه اُمیکرون آلوده شده باشید. پس از اینکه پزشکان آلمانی مشاهده کردند که کووید باعث بروز غش‌های مکرر در یک بیمار ۳۵ ساله بستری در بیمارستان شده است، نتایج یک گزارش جدید نشان داد که بین غش کردن و سویه اُمیکرون ارتباط وجود دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز