تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
خودرو|قیمت خودرو امروز 23 اسفند 1400| خودرو ریزشی شد

قیمت خودرو امروز 23 اسفند 1400| خودرو ریزشی شد

قیمت خودرو اعلام شد.
کد خبر: ۴۰۱۴۰

قیمت خودرو امروز 23 اسفند 1400| خودرو ریزشی شد

قیمت خودرو درحال‌حاضر نوسان جزئی دارند. قیمت خودرو به شکل محسوسی افزایشی بوده است. میزان قیمت خودرو به قیمت دلار بستگی دارد. قیمت خودرو در 2 هفته اخیر کاهش بیشتری داشته است.قیمت خودرو در آینده چه می شود.

قیمت خودرو امروز

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ به نرخ ۱۹۰ میلیون تومان رسید.


پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۶۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.


خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ در قیمت ۴۷۰ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی به ۳۵۵ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار
نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ ۲۰۲ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۶۵ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج به قیمت ۳۱۸ میلیون تومان رسید.

خودرو پژو پارس اتوماتیک به ۴۴۲ میلیون تومان رسید.

محمدرضا نجفی‌منش، رییس انجمن قطعه‌سازان اما به تجارت‌نیوز می‌گوید که کمبود خاصی از نظر قطعه خودرو وجود ندارد و تنها مشکل این است که قطعات وارد شده در گمرک دپو است که اگر این محموله آزاد شود خودروسازان هیچ مشکلی برای تامین قطعه ندارند.

امیرارسلان منصوری، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان خودرو کشور درباره ادعای مشتریان بازار خودرو به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: خودروسازان بدون مجوز وزارت صمت و شورای رقابت نمی‌توانند خودروهای ناقص را به مزایده بگذارند و اگر این اتفاق افتاده است این نهادها باید پاسخگو باشند.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه مشکلات زیادی در فرآیند توزیع خودرو وجود دارد که بارها از طریق تشکل‌های صنفی به شورای رقابت و وزارت صمت گزارش شده اما گوش شنوایی وجود ندارد و مصرف‌کننده تنها بازنده این بازار است.

ولی رستمی، عضو شورای رقابت پاسخ دقیق و مشخصی به این مساله نمی‌دهد و به تجارت‌نیوز می‌گوید اعضای شورای رقابت بنا را بر این گذاشته‌اند که فقط رییس شورای یعنی آقای رضا شیوا به رسانه‌ها پاسخ بدهند و البته رضا شیوا هم به هیچ‌کدام از تماس‌های مکرر خبرنگاران پاسخ نمی‌دهد.

نظر کارشناسان درباره قیمت خودرو
فربد زاوه: مهمترین دلیل جهش قیمت خودرو کاهش قابل ملاحظه تولید خودرو است. به گونه‌ای که میزان تولید خودرو در حال حاضر به حدود نصف دوران پیش از تحریم رسیده است. بنابراین اگر سال آینده شرایطی مهیا شود که تولید خودرو افزایش قابل توجه داشته باشد، قیمت‌ها کاهشی می‌شود.

محمدرضا نجفی‌منش: صنعت خودرو در ایران متاسفانه وضعیت آشفته‌ای دارد و خودروسازان زیان سنگینی به بزرگی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را تجربه می‌کنند. از آن سمت قیمت‌گذاری دستوری و سیاست‌های حاکم بر این صنعت موجب شده که هزینه این ناکارآمدی از جیب مصرف‌کننده تامین شود. بنابراین از آنجا که تصور می‌کنم حل این مشکلات ساده نیست و ظرف یک سال انجام نمی‌شود، کاهش شدید قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ را دور از واقعیت می‌دانم.


محمدرضا نعمت‌بخش: اگر ایران سال آینده به FATF ملحق شود و مذاکرات برجام به نتیجه برسد، تاثیرات هیجانی ناشی از آن موجب می‌شود که ظرف مدت کوتاهی ریزش قیمت در بازار خودرو رخ دهد اما این ریزش هیجانی قیمت‌ها دوامی نخواهد داشت و نرخ‌ها دوباره برمی‌گردند.

سعید موتمنی: قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ به ثبات نسبی می‌رسد و شاهد نوسانات جزیی قیمت در این بازار هستیم. در واقع باید گفت که بازار خودرو آرام است و کسی مثل سابق به دنبال قیمت‌سازی و اعلام بالای قیمت‌ها نیست، همچنین مشتریان واقعی برای خرید مراجعه می‌کنند.

مسیح فرزانه: بخش بزرگی از بازار خودرو کشور در اختیار محصولات خودروسازان داخلی و چینی است که درصد دقیقی از آن در دسترس نیست؛ ولی داده‌ها نشان می‌دهند مثلاً در سال ۱۳۹۶ درحالی‌که میزان تولید خودروسازان داخلی یک‌میلیون و ۵۳۴ هزار دستگاه بوده، در همین مدت مشابه حدود ۷۰ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است و این یعنی سهم خودروهای وارداتی در حد کمتر از ۱% از کل بازار بوده است. اگرچه در طی ۶ ماه اخیر بازار خودرو در هر دو بخش (داخلی و وارداتی) با رکود قابل‌توجهی مواجه بوده، اما با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال در کنار تثبیت نسبی قیمت ارز و آرامش مقطعی در بازار خودرو، مصرف‌کنندگان زیادی به دنبال خرید خودرو موردنظر خود هستند. درهرصورت اگرچه قیمت خودرو تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد اما اندک امیدی به کاهش نرخ ارز در سال آینده به‌عنوان پاشنه آشیل بازار خودرو می‌تواند در ایجاد دورنمای کاهشی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز