تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
آمار کرونا| آخرین اخبار کرونا|آمار کرونا : آمار فوتی های کرونا امروز 7 فروردین 1400

آمار کرونا : آمار فوتی های کرونا امروز 7 فروردین 1400

مجموع جان باختگان بیماری کرونا در کشور به ۱۴۰ هزار و ۲۱ نفر رسید.
کد خبر: ۴۰۳۶۳

آمار کرونا امروز 28 اسفند 1400| کرونا جان چند نفر را گرفت؟

آمار کرونا نشان می‌دهد که شهرستان‌های زیادی در وضعیت قرمز کرونایی هستند. آمار کرونا در ایام نوروز افزایشی می‌شود. آمار کرونا نشان می‌دهد که با افزایش موارد ابتلاء طی روز‌های آینده در نهایت به افزایش آمار فوتی‌ها منجر شود. اگر مردم و مسئولان و به خصوص مسافران رعایت پروتکل‌ها را کنار بگذارند آمار کرونا بالا می‌رود. آمار کرونا اعلام شد.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: درطول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۲۱ نفر رسید همچنین ۲ هزار و ۲۹۹ نفر بیمار جدید نیز در ایران شناسایی شدند.

تا کنون ۶۳ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۴۵ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۵۷۲ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۹۰۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۶ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۱۲۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۹۰ هزار و ۴۷۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.



این نهاد وابسته به سازمان ملل پیش از این گفته بود که مرحله حاد بیماری همه‌گیر کووید می‌تواند در سالجاری به پایان برسد، اما این موضوع بستگی به این دارد که جهان با چه سرعتی به هدف خود برای واکسینه کردن ۷۰ درصد از جمعیت هر کشور و عوامل دیگر دست پیدا کند.

مارگارت هریس در پاسخ به سوال خبرنگاری در نشست خبری ژنو درباره زمان پایان همه‌گیری گفت که پایان همه‌گیری دور است. وی افزود: «ما قطعا در میانه همه‌گیری هستیم.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، پس از بیش از یک ماه کاهش، هفته گذشته موارد ابتلا به کووید در سراسر جهان افزایش یافت و قرنطینه در برخی نقاط آسیا از جمله چین برای مهار شیوع این بیماری اعمال شد.

این نهاد تاکید کرد سویه اومیکرون و نوع فرعی این سویه و همچنین لغو برخی از محدودیت‌ها باعث افزایش ابتلا‌ها شده است.

علائم بیماری
با توجه به نوع کروناویروس، علائم می‌تواند از نشانه‌های سرماخوردگی عادی مثل از کار افتادن بویایی و چشایی تا تب، سرفه، تنگی نفس، استشمام بوی تعفن در بینی و مشکلات حاد تنفسی باشد. همچنین بیمار ممکن است سرفه‌های چند روزه ظاهراً بدون دلیل نیز داشته باشد. کروناویروس مرس، برخلاف سارس، نه تنها دستگاه تنفس بلکه ارگان‌های حیاتی دیگر بدن مثل کلیه و کبد را نیز درگیر می‌کند.

در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال،  نارسایی تنفسی، اختلالات انعقادی خون و نارسایی کلیه نیز گزارش شده‌است که این مورد می‌تواند بیمار را به همودیالیز نیازمند کند. [۶۵]علائم کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ که منجر به بیماری کووید-۱۹‌ می‌شود، معمولاً چند روز پس از آلوده شدن فرد به ویروس شروع می‌شود. اما در بعضی افراد ممکن است علائم کمی دیرتر ظاهر شوند.

براساس آمار‌ها و تحقیقات انجام شده علائم می‌توانند شامل: تب (در۴۳/۸ درصد افراد هنگام پذیرش و در ۸۸/۷ درصد افراد هنگام بستری)، سرفه خشک (در ۶۷/۸ درصد موارد)، اختلال تنفسی، احساس ضعف و خستگی و درد عضلانی (در ۱۱ تا ۱۴٪ موارد)،  اسهال (در ۳٫۸ درصد موارد) باشند. به‌طور میانگین،  دورهٔ نهفتگی علائم، چهار روز بوده‌است.

کدورت یا اصطلاحاً Ground-glass opacity در سی‌تی اسکن قفسه سینه، در ۵۶/۴ درصد موارد دیده شده‌است. ۱۷/۹ درصد از بیماران با بیماری غیر شدید و ۲/۹ درصد از بیماران با علائم شدید، هیچ‌گونه مشکلی را در رادیولوژی یا سی‌تی اسکن خود نشان ندادند.  لنفوسیتوپنی یا کاهش تعداد لنفوسیت‌های در گردش خون در ۸۳/۲ درصد افراد در هنگام پذیرش، مشاهده شد. برخی از افراد مبتلا هیچ علامتی ندارند، یا فقط علائم خفیف دارند.

اما این بیماری در افراد دیگر می‌تواند منجر به مشکلات جدی مانند ذات الریه، عدم دریافت اکسیژن کافی و حتی مرگ شود. این نشانه‌ها بیشتر در افرادی که مشکلات زمینه‌ای دیگری دارند، دیده می‌شود.

زخم و بثورات دهانی نیز به عنوان علائم جدید ابتلا به این ویروس شناخته شده‌است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز