تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
اخبار سیاسی| آخرین اخبار سیاسی| پیام استاندار فارس به مناسبت روز جهانی آب

پیام استاندار فارس به مناسبت روز جهانی آب

استاندار فارس به مناسبت روز جهانی آب پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۴۰۴۵۴

پیام استاندار فارس به مناسبت روز جهانی آب

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس در متن پیام دکتر محمدهادی ایمانیه آمده است:

استان پهناور فارس در اقلیمی خشک و نیمه خشک قرار گرفته است. نگاهی به پیشینه بلند مدت بارش در استان، موید این نکته است که سال‌های خشک و سال‌های‌تر به تناوب تکرار می‌شوند.

همانگونه که گذشتگان ما بر اساس آموزه‌های دینی از اسراف دوری جسته با سر لوحه قرار دادن صفت نیکوی قناعت، خودشان را با اوج و فرود طبیعت تطبیق می‌داده اند اکنون در این سال‌هایی که افزایش برداشت منابع آب از طرفی و کاهش نزولات آسمانی از دیگر سو وضعیت به مراتب نامطلوبی را برای سفره‌های زیرزمینی رقم زده و کسری مخزن بالایی را باعث گردیده، تنها راه پیش رو سازگار شدن با کم آبی است
تقارن روز دوم فروردین ماه، روز جهانی آب با نوروز باستانی ما ایرانیان و همخوانی شعار امسال:
آب زیرزمینی مرئی شدن نامرئی
با منابع آب استان فارس را به فال نیک می‌گیریم.

 نزدیک هشتاد درصد منابع آب استحصالی استان از آبخوان‌های زیرزمینی هست که در قالب یکصد هزار حلقه چاه - از حدود ۹۰۰ هزار حلقه چاه موجود در کشور - در یکصد و سی و چهار محدوده مطالعاتی - از ۶۰۹ محدوده مطالعاتی کشور - که به علت مرئی نبودن، مدیریت آن‌ها به مراتب سخت و پیچیده می‌شود.

ضمن آرزوی نزول باران رحمت الهی بر گستره میهن اسلامی بخصوص استان فارس، به کلیه دستگاه‌های اجرایی تکلیف و از یکیایک مردم شریف در جای جای استان درخواست می‌نمایم شرکت آب منطقه‌ای را به منظور مدیریت هر چه بهتر منابع آب استان تنها نگذاشته کمک رسان باشند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز