تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
اخبار اقتصادی| آخرین اخبار اقتصادی|قیمت نفت دوباره صعودی شد| برنت امروز چقدر بالا رفت؟

قیمت نفت دوباره صعودی شد| برنت امروز چقدر بالا رفت؟

رسانه‌های بین‌المللی اعلام کردند بهای نفت با روند رو به افزایش خود به بیش از ۱۱۵ دلار رسیده است.
کد خبر: ۴۰۴۶۹

قیمت نفت دوباره صعودی شد| برنت امروز چقدر بالا رفت؟

قیمت نفت سنگین ایران در فوریه به ۹۳ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت افزایش یافت. قیمت نفت وسط تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که روز پنجشنبه جهش ۸ درصدی را تجربه کرده بود. قیمت نفت خام برنت روز جمعه (۲۰ اسفندماه)، ۱۱۲ دلار و ۶۷ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۱۰۹ دلار و ۳۳ سنت بود. قیمت نفت دوباره صعودی شد.

بهای نفت با روند رو به افزایش خود به بیش از ۱۱۵ دلار رسیده است

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی oilprice.com تا ساعت ۰۶:۰۵ روز سوم فروردین ۱۴۰۱ به وقت تهران، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۵۳ سنت افزایش نسبت به معاملات روز قبل، به ۱۱۶ دلار و ۱ سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۳۶ سنت کاهش نسبت به معاملات روز گذشته به رقم ۱۱۱ دلار و ۷۶ سنت رسید.

در همین راستا رویترز اعلام کرد قیمت نفت روز دوشنبه حدود ۳ دلار جهش کرد و برنت به بالای ۱۱۰ دلار در هر بشکه رسید، زیرا کشورهای اتحادیه اروپا به فکر پیوستن به آمریکا در تحریم نفتی روسیه هستند، در حالی که حمله آخر هفته به تاسیسات نفتی عربستان سعودی نیز باعث نگرانی شده است.

در حالی که حمله روسیه به اوکراین به پایان هفته سوم نزدیک می‌شود، صندوق بین المللی پول هشدار داد که تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو، واسطه گری مالی و تجارت را تضعیف کرده و مطمئناً به رکود منجر خواهد شد.  پیامدهای حمله روسیه علیه اوکراین نه تنها این کشورها، بلکه منطقه و جهان را نیز متزلزل کرده است. روسیه منبع مهمی برای واردات گاز طبیعی اروپاست و اختلال گسترده در زنجیره تامین ممکن است باعث افزایش تورم شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز