تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
موبایل|قیمت موبایل امروز 4 فروردین 1401| گوشی گران شد

قیمت موبایل امروز 4 فروردین 1401| گوشی گران شد

برای خرید گوشی موبایل iPhone ۱۳ Pro Max A۲۶۴۴ با حافظه ۱۲۸ گیگابایت باید حدود ۳۷,۸۰۰,۰۰۰ تومان هزینه کنید.
کد خبر: ۴۰۵۳۸

قیمت موبایل امروز 4 فروردین 1401| گوشی گران شد

قیمت گوشی سامسونگ در ایران طرفداران بسیاری دارد. قیمت گوشی و برند سامسونگ در ایران، پُر فروش ترین گوشی بازار است. قیمت گوشی در بازار اهمیت دارد و سامسونگ از امکانات و کیفی مناسبی برخوردار است و برای همین، توانسته است که رضایت مشتریان را به دست بیاورد. قیمت گوشی سامسونگ افزایش داشته اما  این مدل تلفن همراه تاکنون، تواسته است که به پیشرفت های قابل قبولی در بازارهای جهانی دست پیدا کند. قیمت گوشی با افزایش قیمت دلار گران شد.

 

قیمت انواع گوشی اپل در بازار (فروردین ماه)
برند مدل حافظه داخلی (گیگابایت) دوربین (مگاپیکسل) قیمت (تومان)
اپل iPhone SE ۲۰۲۰ A۲۲۷۵ ۱۲۸ ۱۲ ۱۳,۶۰۰,۰۰۰
اپل iPhone ۱۲ mini A۲۱۷۶ ۱۲۸ ۱۲ ۱۹,۵۰۰,۰۰۰
اپل iPhone ۱۲ Pro A۲۴۰۸  ۵۱۲ ۱۲ ۳۴,۲۰۰,۰۰۰
اپل iPhone ۱۱ A۲۲۲۳ ۱۲۸ ۱۲ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اپل iPhone ۱۳ Pro Max A۲۶۴۴ ۱ ترابایت ۱۲ ۵۵,۳۰۰,۰۰۰
اپل iPhone ۱۳ Pro Max A۲۶۴۴ ۱۲۸ ۱۲  ۳۷,۸۰۰,۰۰۰

تلفن همراه که امروزه به عنوان وسیله‌ای ضروری به حساب می‌آید ابتدا سال 1973 مارتین کوپر به کمک شرکت موتورولا که وزن آن حدود 2 کیلوگرم بود و ابعادی در حدود 24 سانتی‌متر طول و 4.45 سانتی‌متر عرض داشت، معرفی شد.

اولین تلفن همراهی که ساخته شد اجازه ۳۰ دقیقه مکالمه به شخص را می‌داد که در آن زمان یک وسیله بی نظیر به حساب می‌آمد. این وسیله که ابتدا امکانات زیادی نداشت اما آغازگر تحولی نوین در تکنولوژی و ارتباطات شد.

۶ سال پس از آنکه تلفن همراه ساخته شد در سال ۱۹۸۱ ، شبکه‌ی تلفن آنالوگ وارد عرصه‌ی ارتباطات شد. ابتدا G1 به عنوان شبکه تلفن همراه معرفی شد و پس از آن در سال ۱۹۸۳ دیانا تاک اولین تلفن همراه که با شبکه‌ی G1 کار می کرد، معرفی کرد.

همان سال‌های ابتدایی با آنکه این وسیله امکانات زیادی نداشت اما افراد زیادی تمایل داشتند که آن را خریداری کنند و برای دریافت آن در صف انتظار می‌ایستادند. پس از آن در سال ۱۹۹۰ شبکه‌ی تلفن به G2 و G3 ارتقا پیدا کرد و تلفن همراهی که در این سال‌ها ساخته می‌شد، امکانات بیشتری نسبت به نمونه قبلی خود داشتند.

تلفن‌های همراه از زمانی که به بازار معرفی شدند تا به امروز بسیار پیشرفت کرده‌اند و مسیر متفاوتی را طی نموده اند.امروزه این وسایل به عنوان جزء جدایی ناپذیر از زندگی ما شناخته می شوند و روز به روز در حال توسعه و گسترش می باشند.

جالب است بدانید که در سال ۱۹۹۲ اولین اس‌ام‌اس جهان در کشور انگلستان ارسال شد. شخصی به نام نیل پپورث که ۲۲ سال سن داشت و توسعه دهنده مخابرات بود در واقع این سرویس پیام رسانی را برای شرکت Vodafone  ایجاد کرد. این پیام حاوی محتوای Merry Christmas بود و برای یکی از مدیران شرکت Vodafone  بنام ریچارد جارویس ارسال شد.

در سال ۱۹۹۶ خانواده های بریتانیا بیشترین میزان خرید گوشی های همراه را به نام خود ثبت کردند و این آمار به ۸۰ درصد رسید در واقع دلیل آن که خانواده‌های زیادی در این کشور تمایل داشتند تا گوشی همراه داشته باشند به خاطر راه اندازی پرداخت غیر قراردادی توسط شرکت Vodafone Prepaid  بود.

در سال ۲۰۰۰ نیز شرکت نوکیا گوشی همراه خود را به بازار عرضه کرد تعداد واحد فروش به ۱۲۶ میلیون رسید. همین طور در کشور ژاپن نوع دوربین دار آن به نام sharp J-SH04 وارد بازار شد. تنها مشکلی که وجود داشت این بود که این تلفن های همراه دوربین دار فقط در ژاپن قابل استفاده بودند. سپس در سال ۲۰۰۷ شرکت اپل گوشی موبایل خود به نام آیفون را به بازار عرضه کرد و در سال ۲۰۰۸ اولین موبایلی که با سیستم عامل اندروید کار می‌کرد معرفی شد.

در حال حاضر بزرگترین شرکت هایی که به تولید تلفن همراه می پردازند می‌توان اپل، سامسونگ، نوکیا، شیائومی و غیره را نام برد. طبق رقمی که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد تعداد مشترکانی که از تلفن همراه استفاده می کردند ۴۵ میلیارد نفر می رسید زیرا بسیاری از افراد چند خط و اشتراک داشتند. همین طور تعداد گوشی هایی که در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ به فروش رفت به بیش از ۳۴۰ میلیون دستگاه رسید که ۴۵ درصد این تعداد گوشی‌های هوشمند بودند.

در نتیجه تلفن های همراهی که تنها چند دکمه جهت شماره گیری و برای پیامک فرستادن را داشتند به گوشی‌های هوشمندی تبدیل شده‌اند که بسیاری از نیازهای روزانه‌ی افراد را برطرف میکند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز