تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

اجرای بیش از هزار کیلومتر شبکه گاز در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از یک‌ هزار و ۳۶۳ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده است.
کد خبر: ۴۰۶۶۱

اجرای بیش از هزار کیلومتر شبکه گاز در آذربایجان غربی

علیرضا شیخی در این باره گفت: از مقدار شبکه اجرا شده در سال ۱۴۰۰، ۲۱۳ کیلومتر مربوط به بخش شهری، هزار و ۸۰ کیلومتر مربوط به بخش روستایی و ۶۹ کیلومتر نیز برای بخش صنعتی است.

وی افزود: اهمیت این حجم از شبکه‌گذاری در آذربایجان غربی زمانی مهم و ارزشمند است که بیشتر روستاها و شهرهای باقیمانده استان در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر قرار دارند و شبکه اجراشده و خطوط تغذیه در دل رودها و دره‌ها و کوه‌های سر به فلک کشیده اجرایی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی با بیان اینکه تعدادی از روستاها به شهر تبدیل شده‌اند، ادامه داد: با این تغییرات در تقسیمات کشوری ضریب نفوذ گاز طبیعی بین خانوار روستایی آذربایجان غربی به ۷۸ درصد و خانوار شهری به ۹۹.۶ درصد رسیده و تلاش و هدف کارکنان شرکت گاز استان تبدیل کردن آذربایجان غربی به استان سبز کشور است.

شیخی اعلام کرد: بسیاری از روستاها، به‌ویژه روستاهای مرزی استان اکنون در دست عملیات گازرسانی قرار دارند که این موضوع نه‌تنها بر امنیت مرزی و رفاه مرزنشینان تأثیر می‌گذارد، بلکه از قاچاق سوخت نیز جلوگیری و به اقتصاد کشور کمک می‌کند، به همین دلیل است که دولت باید توجه ویژه‌ای به گازرسانی مناطق مرزی کشور داشته باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز