تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

ماه رمضان فرصتی برای مشارکت همگانی در مواسات و همدلی

استاندار فارس با اشاره به اینکه سنت حسنه افطاری در مساجد باید راه اندازی شود، خاطرنشان کرد: افطاری ساده نیاز به بودجه خاصی هم ندارد و مردم نیز در این امر خیر مشارکت خواهند کرد تا جلوه جدید همدلی در استان ایجاد شود.
کد خبر: ۴۰۷۰۳

ماه رمضان فرصتی برای مشارکت همگانی در مواسات و همدلی

دکتر محمدهادی ایمانیه در دیدار با جمعی از دست اندرکاران امور مساجد استان ضمن اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان گفت: این ماه مبارک فرصتی برای احیا نماز جماعت صبح در مساجد سومین حرم اهل بیت(ع) و استان پهناور فارس است.

نماینده عالی دولت در فارس، شب های قدر در ماه مبارک رمضان را فرصتی طلایی برای همه مسلمانان دانست و افزود: از بُعد اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی این سه شب واقعا تأثیرگذاری ویژه ای بر تمامی اقشار به ویژه جوان ها دارد؛ پس برگزاری هرچه بهتر این مراسم موجب رشد انسان ها است.

وی با بیان اینکه عید فطر دارای اهمیت ویژه ای است و عظمت نماز این عید بزرگ گاها مورد غفلت قرار می گیرد، گفت: بسته های معیشتی یکی از فرهنگ های خوب ما است و حتما نباید این بسته ها ارزش ریالی بالایی داشته باشد بنابراین با کمترین جزییات هم می توان سنت حسنه مواسات و همدلی را انجام داد.

استاندار فارس در ادامه همچنین ماه مبارک رمضان را فرصتی برای مشارکت همگانی در تهیه و توزیع بسته های معیشتی نیازمندان اعلام کرد.

دکتر ایمانیه ضمن بیان اینکه طرح افطاری در ادارات استان نیز باید رونق پیدا کند، گفت: باید بیت المال در طرح افطاری ادارات مورد توجه قرار گیرد و از تجملات گرایی و تشریفات خاص جلوگیری شود تا سنت حسنه افطاری نیز با ساز و کار درست اجرا شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اصناف و بازاریان جزو متدین ترین اقشار جامعه هستند، اضافه کرد: باید روزه خواری جزو خط قرمز های این قشر باشد؛ بنابراین باید این مسئله به طور جد مورد اهمیت واقع شود.

استاندار فارس در بخشی از جلسه بر جدی گرفتن امر به معروف و نهی از منکر در ماه مبارک رمضان توسط تمامی اقشار جامعه به ویژه کارکنان دولت تاکید کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز