تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
معاونت زنان ریاست‌جمهوری اعلام کرد:

دعوت از سینماگران برای طرح مشکلات زنان بازیگر

در پی انتشار اخباری از سوی زنان سینمای ایران درخصوص آزار و اعمال قدرت بر زنان در سینما، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با صدور پیامی از بانوان هنرمند و دردمند دعوت کرد طی نشستی مسائل و مشکلات این حوزه را مطرح کرده و در تبیین راهکارهای عملیاتی مشارکت کنند.
کد خبر: ۴۰۸۳۲

 انسیه خزعلی در این پیام تصریح کرده: معاونت امور زنان و خانواده برخود لازم می‌داندگوش شنوای مطالبات زنان هنرمند در عرصه سینمای ایران باشد و با دعوت از این عزیزان  و با همکاری نهادهای مسئول و متولی برای طراحی ساز و کار لازم صیانت از شان و منزلت زنان،  در این حوزه یاری رساند. 

او گفت: جایگاه زنان در هنر سینما و حضور موثر آنان، لزوم صیانت از شان  والای این هنرمندان را طلب می‌کند. بنابراین خلاء قوانین و دستورالعمل‌ها و حمایت‌های لازم نباید حضور  مفید و ارزشمند زنان در عرصه هنر هفتم را مخدوش کند.  

خزعلی افزود: همان‌طور که در طول چهاردهه از انقلاب، زنان ما  دوشادوش مردان در ارتقای علم، اقتصاد، سیاست و فرهنگ  این مرزو بوم تلاش کردند و وجود ضوابط و ارزش‌ها و قوانین، توانسته است یکی از سالم‌ترین و امن‌ترین محیط های اداری را در حیطه مسائل اخلاقی برایشان خلق کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری افزود: دولت مردمی نیز با شعار مبارزه با فساد، خود را موظف به برخورد با هرگونه فساد و تعدی اعم از اداری، مالی و اخلاقی می‌داند و هیچ‌گونه اغماضی را در این مسیر برنمی‌تابد.

او چنین ادامه داد که: در همین راستا، از بانوان هنرمند و دردمند این حوزه دعوت می شود در نشستی که در محل معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری تشکیل می‌شود، شرکت کرده و مسائل و مشکلات این حوزه را مطرح نموده و در تبیین راهکارهای عملیاتی مشارکت کنند. 

 لازم به یادآوری است که ۱۲ فروردین‌ماه تعدادی از سینماگران زن علیه باج گیری جنسی در اعتراض به آنچه که «رواج خشونت و آزار جنسی در سینمای ایران» خواندند،بیانیه‌ای منتشر کردند. جامعه اصناف سینمای ایران(خانه سینما) نیز روز یکشنبه در پاسخ به این بیانیه، اعلام کرد: هر گونه خشونت احتمالی به ویژه خشونت جنسی در شیوه‌های گوناگون آن را در فرآیند فعالیت‌های هنری - فرهنگی، محکوم می‌کند.

زنان امضاکنندگان بیانیه اعتراض به خشونت جنسی دوشنبه پیرو انتشار بیانیه خانه سینما در واکنش و پاسخ به آن نوشتند: «لازم است درخواست مندرج در بیانیه «زنان سینماگر علیه خشونت جنسی» که به امضای بیش از ۳۰۰ زن دست اندرکار سینما رسیده، شفاف شود: هدف، تشکیل یک نهاد مستقل از مناسبات داخلی خانه سینما (شامل حقوقدان، روان‌شناس، متخصص حوزه جنسیت، متخصص مدیریت منابع انسانی، متخصص حوزه خشونت جنسی و سینماگر) است.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز