تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

استقبال کم نظیر ۲۵ شهر جنوب فارس از طرح ملی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: ۲۵ شهر جنوبی فارس استقبال کم نظیری از طرح های ملی مسکن شاخص شاخصی کم نظیر در سطح کشور ثبت کردند.
کد خبر: ۴۰۸۳۵

استقبال کم نظیر ۲۵ شهر جنوب فارس از طرح ملی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در 81 شهر این استان خبر داد.

محمود رضایی گفت: از مجموعه 81 شهر استان فارس که طرح نهضت ملی مسکن در آنها در حال اجرا است. 56 شهر در مناطق حوزه مسوولیت راه و شهرسازی فارس و 25 شهر در حوزه مسوولیت راه و شهرسازی لارستان قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد : 25 شهر جنوب فارس با استقبال کم نظیر اط طرح های ملی مسکن شاخص مم نظیر در سطح کشور ثبت کردند.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس برای 2144 واحد مسکونی در شهرهای جنوب فارس براب3 هزار و 57 واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن در سایر شهرهای استان زمین مناسب تامین شده است.

رضایی عنوان کرد : در مجموع برای ساخت 5201 واحد مسکن ملی در فارس و جنوب این استان زمین مناسب تامین شده است ، طرح ملی نهضت مسکن در برخی از شهرهای فارس به زیر سقف رسیده و در برخی شهرها نیز در مرحله فونداسیون و زیر ساخت است.

وی ادامه داد : شهرهای اوز ، خنج ، گله دار ، لار ، لامرد ، گراش و عماد شهر در جنوب استان فارس پیشتاز در اجرای طرح ملی مسکن هستند و زمین‌ مناسب برای واحدهای مسکونی در این شهرها تامین شده است، برخی از واحدهای مسکونی در این شهرها در حال اجرای سقف طبقه دوم است و کار اسکلت بندی و اجرای زیرساخت در سایر شهرهای یاد شده آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین به برآورد متقاضیان در شهرهای استان برای تامین اعتبارات طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت طرح‌های اقلید، نورآباد نیریز، آباده، ارسنجان، بوانات، داراب، کازرون، اردکان، حاجی آباد، فراشبند، فیروزآباد، کارزین، امام شهر، خرامه، شیراز و فسا آورده قابل توجه داشته اند.

رضایی خاطرنشان کرد: در مجموع 4394 متقاضی در شهرهای استان فارس آورده خود را واریز کردند که بیش از 4 هزار و 350 متقاضی بیش از 400 میلیون ریال آورده داشتند.

وی در ادامه به موضوع تامین مصالح ساختمانی در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت : در این راستا باید از ظرفیت ظرفیت نهادهای عمومی استفاده شده و با تولیدکنندگان این مصالح قراردادهای همکاری در ساز و کارهای مشخص تعریف شود.

معاون امور هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین به اهمیت عملکرد بانکها در راستای اجرای طرح مذکور اشاره کرد و گفت: بانک‌ها اخیراً در این زمینه فعال شده‌اند و هنوز در مراحل مقدماتی هستند. قطعاً منابع بانکی و همکاری بانک‌ها در پرداخت به موقع تسهیلات و ورود بانک های دیگر به جز بانک مسکن به اجرای این طرح می‌تواند اساس اجرای طراح را پیش برده و تحقق و پیشرفت آن را باعث شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز