تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
بی‌بی‌سی خبر داد:

ژنرال روسی حاضر در سوریه مسوول جنگ اوکراین شد

خبرگزاری‌ها پس از گذشت هفته اعلام کردند که فرمانده جنگ روسیه-اکراین تغییر کرده است.
کد خبر: ۴۰۹۳۶

در شرایطی که جنگ اوکراین وارد چهل و پنجمین روز خود شده، بی بی سی مدعی شد که فرمانده منطقه نظامی جنوبی روسیه رهبری جنگ اوکراین را به دست گرفته است.

منابع مطلع از جنگ اوکراین-روسیه به خبرگزاری بی‌بی‌سی گفته‌اند که ژنرال «الکساندر دورنیکوف»، فرمانده منطقه نظامی جنوبی روسیه اکنون رهبری حمله روسیه به اوکراین را عهده‌دار شده است.

نام این فرمانده جدید از سوی یک مقام غربی که می‌گوید دورنیکوف تجربه بسیاری در عملیات‌های روسیه در سوریه دارد، تایید شد.

اخباری از این تغییر فرماندهی در بحبوحه گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مسکو تا نهم مه «یک پیروزی قابل اعلام در شرق اوکراین می‌خواهد»، منتشر می‌شود. نهم مه روزی است که روسیه به عنوان «روز پیروزی» جشن می‌گیرد؛ روزی تعطیل‌ به یاد پیروزی اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی بر آلمان نازی در «جنگ کبیر میهنی».

این مقام آمریکایی با اشاره به تجربه این ژنرال روس پیش‌بینی کرد که فرماندهی و کنترل کلی علیه اوکراین افزایش یابد. به گفته او، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه فرماندهی را تغییر داده تا هماهنگی میان یگان‌های مختلف را ارتقا دهد.

روسیه از ۲۴ فوریه جنگی را علیه اوکراین آغاز کرده است؛ ۲روز پس از آنکه ولادیمیر پوتین حکمی را برای به رسمیت شناختن «استقلال» دو منطقه جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک به‌عنوان «کشورهای مستقل» به امضا رساند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز