تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
رییس‌جمهور در روز ملی فناوری هسته‌ای:

دانش هسته‌ای هرگز به عقب باز نمی‌گردد

ابراهیم رییسی با حضور در نمایشگاه سازمان ملی انرژی اتمی از ۹ دستاورد رونمایی کرد.
کد خبر: ۴۰۹۳۷

رییس‌جمهور در روز ملی فناوری هسته‌ای، با حضور در نمایشگاه سازمان ملی انرژی اتمی و بازدید از دستاوردهای جدید دانشمندان ایرانی در حوزه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای، از ۹ دستاورد جدید رونمایی کرد.

ابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم صبح امروز با حضور در نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، از ۹ دستاورد جدید هسته‌ای کشور و همچنین سایر دستاوردهای علمی و صلح‌آمیز کشور در سال‌های گذشته، از جمله نسل‌های مختلف سانتریفیوژهای ساخت ایران بازدید کرد.

رییس‌جمهور در جریان این بازدید ضمن ابراز بالندگی از پیشرفت‌های جوانان و دانشمندان ایرانی در حوزه هسته‌ای، این پیشرفت‌ها را نماد خودباوری و اتکا به توان داخل توصیف کرد و خواستاری تسری یافتن این روحیه به سایر صنایع و حوزه‌های راهبردی در کشور شد.

رییسی ضمن تصریح به حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، گفت: دانش و فناوری کشورمان در حوزه هسته‌ای را غیرقابل بازگشت است، اتکا به جوانان و دانشمندان ایرانی و کار جهادی، مدلی است که همیشه جواب می‌دهد و باید در عرصه‌های دیگر نیز به این سمت برویم.

رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه ایران پژوهش و تحقیق در حوزه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را منوط به خواست یا نظر دیگران نخواهد کرد، اذعان داشت: خوشبختانه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی دانشمندان در استفاده‌های صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای شتاب خوبی گرفته و دولت از این روند حمایت خواهد کرد.

در جریان این بازدید محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، دستاوردهای علمی و فناورانه کشور در حوزه هسته‌ای را برای رئیس‌جمهور توصیف کردند.

۳ دستاورد در حوزه رادیو دارو، ۲ دستاورد در حوزه پلاسما و ۴ دستاورد حوزه‌های صنعتی، لیزر، سیستم‌های کنترلی و عکسبرداری دستاوردهای رونمایی شده در این نمایشگاه است.

سازمان انرژی اتمی همچنین در جریان این نمایشگاه از ۳ برنامه راهبردی خود برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای، توسعه کاربرد پرتوها و ساخت نیروگاه تمام بومی ۳۶۰ هزار مگاواتی در دارخوین خبر داده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز