تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کارشناس حوزه رمزارز در گفت‌وگو با معاصر:

جنگ اوکراین تاثیری بر بازار رمزارز ندارد

غضنفری معتقد است این فرض که قیمت بیت‌کوین در حال افزایش است، فرض درستی نیست. در بازه چند روز اخیر، قیمت بیت‌کوین در رِنج است، به این معنی که تکانی در این بازار رخ نداده است.
کد خبر: ۴۱۱۴۱

جنگ اوکراین تاثیری بر بازار رمزارز ندارد
حسین غضنفری، تحلیل‌گر حوزه رمزارز در گفت‌وگو با خبرنگار معاصر می‌گوید: «طبق آخرین تحلیل‌ها جنگ روسیه هیچ تاثیری روی قیمت رمزارزها نگذاشته است و فقط در ناحیه 39 تا 41، 45 هزار دلار در حال رکورد زدن است و این به معنای افزایش قیمت بیت‌کوین نیست. بازار رمزارز در این مدت نه صعودی بوده و نه نزولی.»
او در مورد تبدیل نقدینگی به رمزارز توسط افراد و نهادهای تحریم شده برای فرار یا دور زدن تحریم‌ها ادامه می‌دهد: «این روش، به یک فاکتور مهم نیازمند است و آن حجم پول و نقدینگی است. در مورد تحریم دولتی، هیچ دولتی نمی‌تواند برای فرار از تحریم، در بازارهای جهانی از رمزارز استفاده کند. چون دولت‌ها با ارقام چند میلیارد دلاری سرو کار دارند و تمایل بازار کل بیت‌کوین‌ها در بازه یک روزه معمولا زیر یک میلیارد است. اگر دولت‌ها با این حجم رمزارز وارد معاملات بشوند، بازار رمز ارزها را تکان می‌دهند. بنابراین برای دولت‌ها، امکان معامله با رمزارز وجود ندارد.»
غضنفری در مورد تاثیر فعالیت شرکت‌ها و نهادهای خرد بر رمزارزها، ادامه می‌دهد: «شرکت‌های خرد باید ببینند طرف معامله‌شان در چه وضعیتی است. چون برخی از شرکت‌ها می‌توانند از «رمزارز تتر» که معمولا قیمت ثابتی دارد استفاده کنند، اما مشکل ایران این است که مقصد ما این روش معامله را نمی‌پذیرد. چون برای آن‌ها مسئله ابراز و گزارش‌های مالیاتی وجود دارد و نمی‌خواهند با رمزارز که وضعیت را پیچیده می‌کند، معامله کنند.»
او در همین مورد می‌گوید:«از نظر فنی ترید و اقتصادی، نمی‌توان اساسا رمزارزها را به مسئله جنگ و تحریم افراد یا نهادها مرتبط دانست و دولت روسیه نمی‎‌تواند با آن حجم عظیم تبادلات تجاری، به دلیل تحریم و ناگهانی تصمیم بگیرد که از رمزارزها استفاده کند، چون از نظر فنی امکان ندارد. حالا این مسئله در مورد کشور خودمان و نهادهای دولتی و غیردولتی با این حجم اندک تبادلات تجاری، که کاملا غیرممکن است.»

این تحلیل‌گر رمزارزها در مورد خرید رمزارز توسط ثروتمندان جهان ادامه می‌دهد: «سرمایه‌گذاری رمزارز فقط توسط ثروتمندان روس‌ انجام نمی‌شود، بانک‌ها و موسسات مالی آمریکا هم در حال سرمایه‌گذاری روی رمزارزهای مختلف هستند و در کنار طلا، رمزارزها را هم هیج می‌کنند، یعنی ارزش سرمایه خود را از این طریق رمزارزها حفظ می‎کنند. چنین شرایطی می‌رساند که تمام سرمایه‌گذاران دنیا، چه روس چه ایرانی و چه آمریکایی، رمزارزها را مانند طلا به‌عنوان یک انتخاب پذیرفته‌اند و این ربطی به

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز