تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

خط یک و دو مترو به حرم مطهر شاهچراغ می‌رسد

استاندار فارس از ضرورت تشکیل کمیته‌های پنجگانه در حوزه گردشگری و زیارت خبر داد و گفت: کمیته میراث فرهنگی، کمیته گردشگری و سلامت ، کمیته گردشگری طبیعی، کمیته زیارتی و کمیته صنایع دستی تشکیل می شود و ماحصل مباحث مطرح شده در این کمیته‌های پنجگانه باید به دستور کار شورای عالی تبدیل شود.
کد خبر: ۴۱۱۶۹

خط یک و دو مترو به حرم مطهر شاهچراغ می‌رسد

دکتر محمد هادی ایمانیه در نخستین جلسه شورای عالی گردشگری و زیارت با بیان اینکه دستور کارهای جلسه شورای گردشگری و زیارت باید به صورت تخصصی و موضوعی مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد، عنوان کرد: مشکلات و موانع پیش روی کمیته های پنجگانه و بسته‌های تشویقی که باعث رونق بیشتر در این حوزه ها می گردد در شورای عالی عنوان شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر این مطلب که که میراث فرهنگی وگردشگری استان فارس تا اردیبهشت ماه برنامه و سند گردشگری ۱۴۰۱ استان با محوریت ۵ کمیته را تهیه نماید، خاطرنشان کرد: در این برنامه وظیفه دستگاه ها و سازمان مشخص باشد.
استاندار فارس همچنین از اداره کل میراث فرهنگی استان خواست که برنامه جامع افزایش تعداد تخت اقامتی در هتل ها و مهمانسراها را طی چهار سال مشخص نماید و برش های سالانه این برنامه نیز تنظیم شود؛ همچنین بحث حمایتی از افزایش تعداد تخت‌ها نیز مطرح گردد و پیگیری لازم صورت بگیرد تا همانند اقدامی که در بحث کارخانه های تولیدی برای افزایش ظرفیت انجام می دهیم در این حوزه دنبال گردد.
تعیین تکلیف وظایف فرمانداران، بخشداران و دهیاران در گردشگری و راه اندازی اتوبوس های گردشگری و زیارت در سطح شهر شیراز تکالیف دیگری بود که استاندار فارس به مسولان در حوزه های مرتبط ابلاغ کرد.
ساماندهی مجتمع های بین راهی که گاها در وضعیت نامطلوب بسر می برند و همکاری با سازمان راهداری و سایر دستگاه های مسئول برای رفع کمبودها و ارتقای کیفیت بهداشت ، خدمات و سلامت این مراکز با یک حرکت جهادی موضوع دیگری بود که دکتر ایمانیه به آن پرداخت و تصریح کرد: در کنار ساماندهی مباحث مرتبط با گردشگری و سلامت، شرکت‌های دانش بنیان می توانند اقدام کنند.
استاندار فارس تبلیغ و اطلاع رسانی کارشناسی شده را در مباحث مرتبط با گردشگری حائز اهمیت دانست و گفت: در تبلیغ اقدامات و در مسیر جذب گردشگر باید از ظرفیت رسانه ها و اطلاع رسانی استفاده کرد.
دکتر ایمانیه به مسئولان و متولیان گردشگری در شهر شیراز پیشنهاد داد که حداقل هر هفته یک رویداد فرهنگی گردشگری داشته باشند تا بستر برای جذب گردشگر فراهم باشد.
استفاده از جاذبه های گردشگری خلاقانه مانند باغ پرندگان ، باغ گل ها و باغ موزه مشاهیر از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن پرداخت و تصریح کرد: در ایجاد جاذبه های گردشگری می‌توانیم الگو برداری کنیم تا شهر و استان ما مقصد گردشگران در هر فصلی باشد.
راه اندازی پارک مینیاتوری ایران کوچک مانند آنچه در بعضی کشورهای دنیا است پیشنهادی بود که استاندار فارس از مسئولان حوزه گردشگری خواست به شکل جدی با هدف اجرایی شدن آن در شهر شیراز توجه و اقدام کنند.
نماینده عالی دولت در استان فارس بر ضرورت ساماندهی بافت‌های پیرامون حرم اشاره کرد و گفت: دستگاه های متولی در این زمینه وارد عمل شوند.
او از ایجاد تفاهم نامه با قرارگاه خاتم انبیا برای اتصال خط یک و دو مترو به حرم مطهر شاهچراغ (ع) خبر داد و درباره راه‌های دسترسی به حرم مطهر افزود: همچنین شورای شهر و شهرداری در حال تهیه طرحی برای ایجاد زیر گذر به این مسیر است و اجرا و تعیین تکلیف تراموا در دستور کار قرار بگیرد.
ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت و تورهای بین استانی در مثلت گردشگری استان‌های همسایه با توجه به ایجاد آزاد راه شیراز – اصفهان و ضرورت احداث آزاد راه شیراز – بوشهر باید مورد توجه متولیان گردشگری قرار بگیرد.
دکتر ایمانیه به فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی درباره ایجاد تحول اقتصادی فارس و شیراز از مسیر گردشگری اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش رهبری گردشگری صنعت پاک و توانمند در مسیر اداره استان فارس است که با درگیری قشر وسیعی، می تواند فارس را متحول کند.
نماینده عالی دولت همچنین بر ضرورت تصمیم گیری های گردشگری از یک کانال واحد صحبت کرد و گفت: این پیشنهاد اعضای شورا که تصمیات از یک مبدا مشخص گرفته شود بسیار مفید و قابل اجرا است.
ایجاد کارگروه‌های تخصصی گردشگری در یک ماه آینده و تهیه طرح هایی از درون این کارگروه‌ها و رساندن آن برای تصمیم گیری و تخصیص اعتبار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، هماهنگی برای تشکیل گروه‌های جهادی در حوزه حفظ و مرمت و توسعه مباحث گردشگری در سطح استان با هدف کارهای کوچک با هسته های کوچک شهرستانی، ساماندهی خانه‌های مسافر، تشکیل سازمان گردشگری و زیارت و کمک به راه اندازی این سازمان در شهر شیراز، شکل گیری گردشگری سلامت و تعیین روستاهای هدف گردشگری و استفاده از ظرفیت شرکت های نو آورانه و دانش بینان در مباحث گردشگری و جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن از جمله مصوبات این جلسه بود.
همچنین در این جلسه استاندار فارس، دبیری شورای عالی گردشگری و زیارت استان را به محمد فرخ زاده سپرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز