تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
پلیس فتا هشدار داد:

شیوه جدید کلاهبرداری در ماه رمضان

مجرمان با ارائه فايل‌ها و ادعيه‌هاي مذهبي که براي دانلود است قصد کلاهبرداری دارند.
کد خبر: ۴۱۲۱۴

شیوه جدید کلاهبرداری در ماه رمضان

سرهنگ مصطفي مرتضوي، ریيس پليس فتای اصفهان در مورد روش کلاهبرداری جدید در شبکه‌های مجازی گفت: يکي از اقدامات مجرمان ارائه فايل‌ها و ادعيه‌هاي مذهبي براي دانلود است که گاه برخي از آنها آلوده به بدافزار است، بنابراين شهروندان بايد نسبت به دريافت اپليکيشن ها و فايل‌ها از منابع مختلف دقت لازم را داشته باشند.

اين مقام انتظامي افزود: جمع‌آوري نذورات به صورت مجازي براي رساندن به دست افراد نيازمند از شگردهای اين مجرمان بوده که تلاش دارند با سوءاستفاده از اعتقادات و احساسات شهروندان در ماه مبارک رمضان از آنها کلاهبرداري کنند.

وي با اشاره به فعاليت سايت‌ها و کانال‌هايي که به مناسبت ماه مبارک رمضان ادعا دارند براي نيازمندان کمک جمع مي‌کنند، افزود: شهروندان مراقب باشند و براي کمک به افراد بي‌بضاعت يا بيماران نيازمند حتما از طريق سايت‌هاي رسمي مؤسسات معتبر اقدام کنند و به هيچ عنوان به پيام‌هايي که در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر مي شود اطمينان نکنند.

سرهنگ مرتضوی در خصوص ديگر ترفندهای اين مجرمان سايبري گفت: در پي تبليغات جمع‌آوري نذورات و کمک براي نيازمندان شاهد ارسال لينک‌هاي جعلي در کانال‌ها و شبکه‌هاي‌اجتماعي هستيم که با سرقت اطلاعات بانکي شهروندان حساب بانکي آنها را خالي مي‌کنند.

ریيس پليس فتای استان توصيه کرد: حتماً براي هرگونه واريز وجه جهت نذر و کمک به اقشار نيازمند، فقط از طريق شماره حساب‌هاي نهادهاي معتبر و سازمان‌هاي مربوطه اقدام کنند و از پرداخت‌هاي اينترنتي از طريق شبکه‌هاي اجتماعي به افراد ناشناس جدا خودداري کنند، همچنين شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در‌ ميان بگذارند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز